اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گردشگری هنر روستایی در روستاها فعال شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: باید توریسم فرهنگی در روستاهای گلستان توسعه یابد و اقتصاد و گردشگری هنر روستایی فعال شود.

گردشگری هنر روستایی در روستاها فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادله کشمیری امشب در نخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر «ایران من- گلستان شاد» که با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر ارشاد برگزار شد اظهار کرد:ادبیات و سنت‎ها نقش مهمی در فرهنگ انسان‎ها دارند و همان‌طور که امام راحل فرمودند بی‎شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه‎ای دخالت اساسی دارند فرهنگ آن جامعه است.

وی تصریح کرد: هر جامعه هویت و موجودیت خود را از فرهنگ آن جامعه می‎گیرد و اگر انحراف فرهنگی در هر جامعه‎ای باشد پیشرفت‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی، نظامی و ... پوچ و بی‎اثر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: استان گلستان پس از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان در ایران است که جمعیت روستایی بسیاری را تشکیل می‎دهد و نیمی از مردم استان گلستان روستانشین هستند که این مهم ضرورت توجه به روستائیان را در استان ما بیشتر می‎کند.

کشمیری با اشاره به اینکه جذابیت فرهنگ مردم روستا برای همه مردم ایران زیاد است، افزود: امروز روستاها به خاطر مهاجرت‌ها، عدم صرفه زندگی و عدم رغبت جوانان به آیین، سنت و هنر روستاییان مواجه هستند و به نظر می‎آید گسست بین نسلی به وجود آمده که این مسؤولیت ما را بیشتر می‎کند تا به آداب‌ورسوم و سنن روستاها توجه بیشتری شود.

وی گفت: استان گلستان علاوه‎بر تنوع اقلیم تنوع قومیتی دارد و 16 قوم مختلف از 26 قوم ساکن در ایران در استان گلستان زندگی می‎کنند و می‎طلبد از این ظرفیت ارزشمند به نحو احسن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه هنر روستایی تفاوت اساسی با هنر شهری دارد، بیان کرد: هنر موجود در روستا هنری ساختاری است که با روح آفرینندگی و تولید آمیخته است.

کشمیری با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره‎ها رونق تولید اقتصادی و تولید هنری و فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد؛ توریسم فرهنگی در روستاها توسعه یابد و اقتصاد و گردشگری هنر روستایی فعال شود و جذب توریسم پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کانون‎های مساجد ما بسیار می‎توانند در احیای فرهنگ، هنر، اقتصاد و تولید روستاها مؤثر باشند، اذعان کرد: اگر در روستایی کانون مساجد آن فعال نیست ما اعلام آمادگی می‎کنیم و می‎توانیم امکانات خوب و خاصی را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان گفت: امیدواریم با این قبیل جشنواره‌ها که برای نخستین بار در استان گلستان برگزار شده، بتوانیم اشتغال بومی را رونق ببخشیم و استان سرسبز گلستان به‌عنوان پایتخت فرهنگی اقوام در سطح کشور تثبیت و شناخته شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول