اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزارت نیرو در بحث تأمین آب، استان اصفهان را به بازی گرفته است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو با عمل نکردن به تعهدات خود در موضوع تأمین آب استان اصفهان، معیشت کشاورزان این استان را به بازی گرفته است.

وزارت نیرو در بحث تأمین آب، استان اصفهان را به بازی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه چهارشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو در استانداری اصفهان اظهار کرد: وزارت نیرو با عمل نکردن به تعهدات خود در موضوع تأمین آب استان‌اصفهان، معیشت کشاورزان این استان را به بازی گرفته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو ما را به بازی گرفته است، از این جلسات هیچ خروجی حاصل نمی‌شود، اگر تعدادی از نمایندگان این استان در مجلس به این جلسه حضور پیدا نکردند از روی اعتراض به عملکرد این وزارت‌خانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو هر وقت با نمایندگان استان خوزستان مواجه می‌شود می‌گوید، مشکل آب انتقال حوزه به حوزه تقصیر نمایندگان استان اصفهان است و هر وقت با ما (نمایندگان استان اصفهان) در مجلس گفت‌وگو می‌کند اعلام می‌کند که مشکل کمبود آب تقصیر نمایندگان استان خوزستان است.

حاجی دلیگانی بابیان این‌که استان اصفهان در بخش‌های تأمین برق و احداث شبکه‌های فاضلاب وضعیت مناسبی دارد این پرسش را مطرح کرد که اگر برای تنها تصفیه‌خانه این استان مشکلی به وجود آید، چگونه آب آشامیدنی 5 میلیون شهروند استان اصفهان را تأمین خواهید کرد؟

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی برای تأمین حق‌آبه خود به وزارت نیرو مراجعه می‌کنیم، می‌گویند کلید آب در دست استاندار اصفهان است؛ به استانداری که مراجعه می‌کنیم، پاسخ می‌دهند که برای تأمین آب به سازمان نظام صنفی مراجعه کنید، چرا این‌قدر تبعیض قائل می‌شوید و دوگانگی دارید؟

وی اظهار داشت: درحالی‌که دشت برخوار بدترین وضعیت تأمین آب را در بین دشت‌های کشاورزی این استان دارد، 25 سال است، حق آبه کشاورزان این بخش را نداده‌اید؛ اگر آب هست باید به عدالت تقسیم شود چرا بین کشاورزان  غرب و شمال اصفهان در تقسیم آب زاینده‌رود فرق می‌گذارید.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: پارسال حق‌آبه کشاورزان غرب استان اصفهان را دادید اما به کشاورزان برخوار با یک هزار و 600 باغات آب ندادید، امسال هم که وضعیت آب سد زاینده‌رود بهتر شده، به کشاورزان شرق این استان حق‌آبه و حق اشتراک را باهم دادید اما به کشاورزان برخوار کم‌ترین سهم ممکن را دادید.

عضو فراکسیون ولایی مجلس بیان کرد: مدیرعامل آب استان اصفهان 3 هزار قرارداد پرداخت سهم حق‌آبه با کشاورزان برخوار امضا کرده است، اما چرا سهم آب کشاورزان این دشت را نمی‌دهد؟

وی یادآوری کرد: بانک کشاورزی در حال ضبط کردن وثیقه‌های بانکی کشاورزان برخواراست، جنابعالی به‌عنوان وزیر نیرو چه‌کاری برای رفع مشکل کشاورزان این دشت با 200 هزار هکتار اراضی کرده‌اید؟

حاجی‌دلیگانی این انتقاد را هم مطرح کرد که کشاورزان با صرف میلیون‌ها تومان، شبکه‌های آبیاری نوین در اراضی خود راه‌اندازی کردند، اما به‌جای آب، هوا در لوله‌های کشاورزی جاری می‌بینند و این در حالی است که استاندار اصفهان بابت سال‌ها خلف وعده به کشاورزان دشت برخوار،  تاکنون یک ریال هم به کشاورزان این دشت خسارت پرداخت نکرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به دوگانگی رفتارها در وزارت نیرو گریزی زد و گفت: وزیر نیرو در جلسه‌ای موافقت می‌کند که در بخش اکتشاف آب اقدام کند، از سوی دیگر معاونان وی سنگ‌اندازی می‌کنند تا سرمایه‌گذار منصرف شود.

انتهای پیام/63098/ج 30/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول