اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رویکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید قابل تقدیر است

استاندار استان مرکزی گفت: رویکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید و رفع موانع تولید و بهبود رونق اقتصادی قابل تقدیر است.

رویکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: باید از منابع آبی به‌درستی استفاده شود و همزمان با رعایت الگوی مصرف، نظام تعدیل آب برای بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نتایج کمیسیون‌ها پیگیری و در نشست آتی اعلام شود، گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد باید در زمینه تولیدات کشاورزی برای بهره‌برداران و کشاورزانی که دارای پروانه هستند اقداماتی صورت گیرد تا کمتر دچار آسیب‌های ناشی از خشکسالی، کم‌آبی و افزایش مصرف سفره‌های زیرزمینی شوند.

استاندار استان مرکزی اولویت را مبارزه با چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد و ادامه داد: قبل از اجرای نظام تعدیل باید از فعالیت چاه‌هایی که فاقد پروانه و غیرمجاز هستند جلوگیری شود.

آقازاده در خصوص فعالیت صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی نیز گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت به گونه‌ای که واگذاری صندوق‌ها به بخش خصوصی انجام نشد و در اختیار دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات دولتی به این صندوق نیز بیان داشت: چنانچه موانعی در خصوص بلاتکلیفی صندوق وجود نداشت این امکان فراهم بود که سرمایه صندوق را از ۵ میلیارد به ۶۰ میلیارد تومان افزایش می‌دادیم.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: شاید در سال جاری مقدور نباشد اعتباراتی همچون سال گذشته به این صندوق اختصاص یابد اما تلاش می‌کنیم اعتبارات این صندوق را در سال جاری افزایش دهیم.

آقازاده تأکید کرد: این اقدام در راستای تکمیل زنجیره و حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد تا فرآیندهای مربوط به تولید محصول به‌جای واسطه عاید کشاورز شود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان در ماه جاری گفت: رویکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید و رفع موانع تولید و بهبود رونق اقتصادی قابل تقدیر است.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید با تعامل سه قوه تلاش‌هایی در خصوص رفع قوانین پیچیده و دست و پاگیر حوزه تولید صورت گیرد تا بتوان در زمینه بهبود شرایط اقتصادی، رونق تولید و حمایت از تولید داخل گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول