اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تولیدات گلخانه‌ای و دامی آذربایجان‌غربی از محل تخصیص منابع ملی توسعه می‌یابد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در عرصه دام و تولیدات گلخانه‌ای، در این عرصه از منابع ملی برای توسعه آنها کمک می‌شود.

تولیدات گلخانه‌ای و دامی آذربایجان‌غربی از محل تخصیص منابع ملی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد امید امروز در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: خوشبختانه در این استان، حساسیت‌ها نسبت به توسعه و رفع بیکاری بالا رفته که مقدمه تحولات بزرگ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، کارهای بزرگی در روستاها انجام شده است گفت: دولت در عرصه تامین زیرساخت‌ها همانند آموزش، راه، برق و‌ گاز، تامین آب شرب و‌ مخابرات اقدامات مطلوبی انجام داده تا جایی که در برخی مناطق کشور، میزان بهره‌مندی روستاییان از این خدمات 100 درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی به ناحق در زمینه شاخص‌های توسعه‌ای کمتر از میانگین کشوری است افزود: این در حالی که ظرفیت‌های بزرگی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت دوازدهم در امر اشتغال روستایی بیان کرد: متاسفانه دولت نتوانسته در روستاها اشتغال ایجاد کند تا مردم در روستاها ماندگار شوند و همچنین پس از انقلاب اسلامی نیز، بسیاری از روستاها نیز تبدیل به شهر شده‌اند.

امید در ادامه اظهار کرد: از مسائلی که در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور دنبال می‌شود، تفویض اختیارات به استان‌ها بوده چون هر استان قابلیت‌هایی و ظرفیت‌هایی داشته و باید در همان حوزه هزینه شود.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های فراوانی در تمامی زمینه‌ها مانند امکانات گردشگری، شرایط مرزی و امکانات روزمینی برخوردار است بنابراین می‌تواند دوران تحول استان در زمینه زیرساختی و زیربنایی آغاز شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در عرصه دام و تولیدات گلخانه‌ای، در این عرصه از منابع ملی کمک می‌شود.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول