اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

50 هزار نفر در کرمانشاه مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر. گفت: در کرمانشاه تا کنون ۵۰ هزارنفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر شده‌اند که تقریبا 2 برابر متوسط کشوری است.

50 هزار نفر در کرمانشاه مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسدالله رازانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق داد که بار دیگر در قامت یکی از مسؤولان خدمتگزار در بخش روستائیان و کشاورزان و عشایر به استان کرمانشاه سفر کنم

وی بیمه روستائیان یک آرمان درحال تحقق دانست و افزود: از جمله شاخص‌های مهم توسعه انسانی که همه ساله توسط سازمان ملل متحد اعلام می‌شود شاخص امید به زندگی، زندگی آبرومندانه در دوران کهولت است.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر. ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه ماده 13 تاکید بر بیمه روستائیان دارد، ساختار نظام جامع تامین اجتماعی توسط دولت به مجلس ارائه و در سال 84 صندوق مربوطه شکل گرفت و قرار شد کسانی که در بیمه‌های تامین اجتماعی و کشوری و لشگری لحاظ نشده‌اند، مشمول این بیمه دولتی شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشور از زمان شکل‌گیری تا کنون توفیق‌هایی زیادی داشته و براساس اعلام سازمان ملل، در رده کشورهای با توسعه انسانی بالا فرار گرفته‌ایم، اما متاسفانه عمومیت جامعه، از این اقدام ارزشمند مطلع نیستند.

آنگونه که رازانی می‌گوید، تا‌کنون حدود یک‌میلیون و 500 هزار خانوار عضو بیمه اجتماعی کشاورزان، روستانیان و عشایر هستند که یک میلیون 100 هزار نفر بیمه شده مستمر هستند.

وی با اشاره به سهم خوب استان کرمانشاه از این صندوق، افزود: در کرمانشاه تاکنون 50 هزارنفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر شده‌اند که تقریبا 2 برابر متوسط کشوری است.

رازانی از پرداخت تسهیلات به 600 واحد سیل‌زده طی هفته آینده خبر داد و گفت: سیل امسال به 2 هزار و 185 واحد روستای آسیب وارد کرد که باید بازسازی شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول