اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

فرهنگسرای اشراق، میزبان جشنواره صنایع دستی منطقه‌ای استان تهران

جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان تهران، اول تیرماه در فرهنگسرای اشراق افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان تهران با هدف معرفی میراث فرهنگی و هنرهای فاخر استانهای کشورمان و  به منظور حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای هنری در سال رونق تولید با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان تهران، شهرداری منطقه چهار و مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار، اول تیرماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اشراق افتتاح می‌شود.

رضا دوستعلی (مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار و رئیس فرهنگسرای اشراق) با اعلام این خبر، تصریح کرد: این جشنواره و نمایشگاه که تا ۵تیرماه برپا می باشد  مجموعه‌ای متنوع از آثار هنرمندان ۱۰ استان شامل گیلان، مازندران، گرگان، سمنان، قم، قزوین، البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و مرکزی با عرضه آثار هنری منبت، مشبک، معرق، گلیم، منسوجات نخی، چرم، شیشه و دیگر هنرهای صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگسرای اشراق ضمن اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه برنامه در گسترش و تقویت خوداتکایی، خودباوری و عزت ملی هنرمندان و هنردوستان و نیز ضرورت آشنایی شهروندان با هنرهای صناعی و آیین‌ها، آداب و رسوم و آثار هنری کشورمان، اضافه کرد: برنامه‌های این جشنواره را در سه بخش برنامه‌های افتتاحیه، نمایشگاهی و  برگزاری ورکشاپ‌های هنری اجرا می‌کنیم و شهروندان محترم می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۱ روزهای یاد شده از برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار در ادامه افتتاح «خانه سفال» و «مدرسه صنایع دستی» را از جمله دستاوردها و اهداف توسعه‌ای این برنامه عنوان کرد و از برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی و کارگاهی در خانه‌های مذکور از فصل تابستان ۹۸ خبر داد.

فرهنگسرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره قرار دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۲۶۷۷۷ و ۷۷۳۲۳۷۷ تماس بگیرند و یا به نشانی eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول