اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید و فروش طلای آب‌شده و دست دوم ممنوع است

رئیس اتحادیه طلا، جواهر شهرستان ابهر گفت: شهروندان به بهانه نپرداختن مالیات بر ارزش افزوده، به هیچ عنوان به سمت خرید طلای آب‌شده نروند.

خرید و فروش طلای آب‌شده و دست دوم ممنوع است

علی قهرمانیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس زنجان با بیان اینکه ورود افراد ناآشنا به کیفیت و عیار طلای آب شده بسیار خطرناک است، اظهار کرد: خرید شمش طلا و طلای آب‌شده نیاز به اطلاعات کارشناسی و فنی دارد و پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ضرر و زیان افراد شهروندان به خرید طلای دست دوم و آب‌شده ورود نکنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر شهرستان ابهر با بیان اینکه در شهرستان ابهر هیچ واحد صنفی مجاز به فروش طلای آب شده و دست دوم نیست، افزود: در بعضی از شهرها طلای سرقتی در واحدهای صنفی غیر مجاز که مشغول فروش طلای دست دوم و آب شده بودند، مشاهده شده که غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه طلای دسته دوم از دید مردم ارزان‌تر از طلای ساخته شده با اجرت است، تصریح کرد: طلا فروشی که طلای دسته دوم می‌فروشد سود کامل خود را با قیمت روز محاسبه کرده و از مشتری می‌گیرد و فقط مقدار ناچیز اجرت گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: بررسی عیار و خلوص طلای آب شده، یک کار کاملا تخصصی است و هر کس نمی‌تواند معادلات آن را محاسبه کند، یا عیار درست آن را تشخیص دهد، روی طلای آب شده عدد و شناسه‌ای ضرب می‌شود، اما مردم نمی‌توانند به اتکای آن به خرید طلای آب شده اقدام کنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر شهرستان ابهر گفت: با توجه به تخصصی بودن طلای آب شده، اتحادیه هیچگاه خرید طلای آب شده را به مردم توصیه نمی‌کند، زیرا به دلیل خاص بودن این فلز چربی و صابون را به خود جذب می‌کند و باعث انتقال بیماری می‌شود و حتی در زمان فروش نیز به آن حرارت داده می‌شود که وزن کاهش می‌یابد که در برخی مواقع قیمت آن بیشتر از طلای با اجرت است.

وی با بیان اینکه طلای سرقتی از افراد سود جو که طلای کهنه را می‌فروشند، خریداری می‌شود، افزود: مالباخته هیچ وقت طلای خود را نمی‌تواند پیدا کند و به این دلیل فروش طلای دست دوم تخلفی بزرگ در صنف طلا و جواهر است که در مواقع شکایت نیز پیگیری‌ها به نتیجه نمی‌رسد و بنابراین توصیه همیشگی ما به مردم، پرهیز از خرید این نوع کالاهاست.

*دریافت مجوز فعالیت صرافی در شهرستان ابهر

رئیس اتحادیه طلا، جواهر شهرستان ابهر یادآور شد: اکنون در شهرستان ابهر بیش از 110 واحد صنفی، فعال  است که می‌توان با ایجاد بسترهای لازم هم اشتغال را در این بخش رونق داد.

قهرمانیان تاکید کرد: همشهریان در هنگام خرید فاکتور خرید را از واحد صنفی دریافت کنند و در صورت ندادن و هرگونه مشکل می‌توانند به اتحادیه اطلاع دهند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر شهرستان ابهر با بیان اینکه برای نخستین‌بار در شهرستان ابهر مجوز صرافی صادر شده است، افزود: با پیگیری‌های اتحادیه طلا و جواهرات و اتاق اصناف شهرستان ابهر نخستین مجوز صرافی در شهرستان ابهر از سوی استاندار زنجان گرفته شده که بزودی مشغول به کار خواهد شد.

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول