اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

مبداء حرکت پهپاد ساقط شده آمریکا در هرمزگان از پایگاه هوایی الظفره امارات بوده است

بر اساس فیلم منتشرشده از مسیر پروازی پهپاد جاسوسی RQ-4 آمریکایی که صبح امروز توسط نیروی هوافضای سپاه ساقط شد، مبدأ پروازی این پهپاد، پایگاه هوایی الظفره امارات بوده است.

مبداء حرکت پهپاد ساقط شده آمریکا در هرمزگان از پایگاه هوایی الظفره امارات بوده است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، بر اساس فیلم منتشر شده از مسیر پروازی پهپاد جاسوسی RQ-4 آمریکایی که صبح روز پنجشنبه توسط نیروی هوافضای سپاه ساقط شد، این پهپاد از پایگاه هوایی الظفره امارات متحده عربی برخاسته و پس از طی مسیر خود به سمت چابهار، در راه بازگشت و با نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، سرنگون شده است.

 

 

بر این اساس، پهپاد جاسوسی گلوبال‌هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از پایگاه هوایی الظفره امارات به پرواز درآمده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد. این هواپیمای بدون سرنشین، در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی  ایران ، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در نهایت، در ساعت 04:05 بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان  شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول