اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس جمهور آمریکا جرات و عرضه ندارد نسبت به سقوط پهپاد عکس‌العمل نشان دهد

امام جمعه مشهد گفت: وقتی پهپاد آمریکایی مورد هدف قرار گرفت رییس جمهور آمریکا اول شاخ و شانه کشید بلافاصله حرف را عوض کرد، دلیل این موضوع هم آن است که جرئت و عرضه ندارد تا عکس العمل نشان دهد.

رئیس جمهور آمریکا جرات و عرضه ندارد نسبت به سقوط پهپاد عکس‌العمل نشان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعده های خدا در قران بود و سخن درباره صداقت و تحقق وعده های خدا در قرآن بود.

امام جمعه مشهد افزود: وعده های خدا بر دو قسم است؛ یک سلسله در عرصه زندگی مادی و اجتماعی انسان‌هاست و یک سلسله هم در عرصه آخرت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین دلیل بر تحقق وعده های خدا در آخرت صداقت تحقق این وعده ها در دنیا است، تصریح کرد: قرآن هم در آیات متعدد از جمله آیات ۷ تا ۱۰ سوره مبارکه انبیاء بر صدق وعده‌های خدا در زندگی دنیایی تاکید می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این آیه‌ها تقسیم‌بندی جوامع انسانی به جریان انبیا و عبودیت پروردگار و بخش دیگر مسرفین تقسیم می‌شود که این مسرفین بر مبنای خواسته‌های نفسانی در آزادی‌های نفسانی هیچ حد و شرطی را رعایت نمی‌کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مسرفین در مقام اسراف تا جایی پیش می‌روند که از عبودیت خارج شده، در آزادی بی بند و بار و در اجرای تمایلات نفسانی به انواع جنایت‌ها دست می‌زنند اما وعده خداوند در قرآن از بین بردن جریان های ولنگار است.

وی با اشاره به هلاکت مسرفین در گذشته یادآورشد: هر چه از این دسته‌ها بوده هلاک شده و کسانی نجات یافته اند که عبد خداوند بوده اند، این وعده خداوند قبل از اسلام خیلی صریح و روشن مشخص اجرا شده و انسان های ولنگار و آزاد از قید بند شرعی نابود شده اند.

امام جمعه مشهد در خصوص تفاوت هلاکت مسرفین در گذشته با زمان حاضر متذکر شد: در گذشته آدم‌ها از بین می‌رفتند اما در زمان ما علاوه بر انسان‌ها جریان‌های مسرف نیز هلاک می‌شوند، از صدام و رضا خان چه باقی مانده؟ از عناصر فاسق در صد ساله اخیر خارج از عبودیت چه باقی مانده است؟ این ها هلاک شده شده اند و غرق در عذاب هستند.

وی بیان کرد: روزی که روحانیت در قید و بند جنایات رضاخانی، زن‌های با عفت مورد ضرب و شتم پلیس‌های رضاخانی قرار می‌گرفتند،گذشت، آنها هلاک  و به عذاب خدا گرفتار شدند اما آن روحانیت امروز در عین اقتدار وجود دارد.

امام جمعه مشهد با انتقاد از برخی جریان‌ها که امروز مروج بی عفتی اند، اظهار کرد: جریان‌های مسرف امروزی سرنوشت گذشته را طی می‌کنند و هلاک می‌شوند چرا که شهوت‌رانی جوان را بهانه کرده، در حالی که جوان از نظر سرنوشت خود و اقتصاد در حال سقوط است.

آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی نمازجمعه مشهد ضمن گرامیداشت سال‌روز شهادت دکتر چمران گفت: شهید چمران شخصیتی دوبعدی بود که در بعد اول فردی دینی و معنوی و مظهر کاملی از عبودیت پروردگار بود.

وی با اشاره به بعد دیگر شهید چمران خاطرنشان کرد: در بعد دیگر شهید چمران نماد فردی انقلابی در نمایش دادن مقاومت فعال بود که اگر بخواهیم فداکاری‌هایش در سرکوب گروهک های الحادی را در نظر بگیریم و بخواهیم عنوان کامل برای شخصیت چمران مشخص کنیم آن عنوان، عنوان مقاوم فعال است.

امام جمعه مشهد با اشاره به معنای مقاومت فعال، ابراز کرد: مقاومت فعال یعنی تنها در برابر دشمن مقاومت نکنیم بلکه در سرکوبی دشمن فعالیت کنیم، مساله مقاومت فعال الگوی رهبری در بیانیه گام دوم است که خط حرکتی ما در عرصه‌های فکری بایستی مقاومت فعال باشد، یعنی تنها نباید مقاومت کنیم چرا که این مقاومت غیر فعال است برای مقاومت فعال در عین این که مقاوم ایستادیم در خط مقتدر سازی و نابودی دشمن حداکثر فعالیت را در همه عرصه‌ها انجام دهیم.

وی در خصوص دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: آن چه در دیدار اخیر رهبر با نخست وزیر ژاپن ارائه شد در مقابل فشار حداکثری برخورد دلاورمندانه ایشان صادر کننده این حقیقت بود که در مقابل همه فشارها ما مقاومت فعال داریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تحلیل‌های رسانه‌های غربی در خصوص این دیدار بیان کرد: بعد از این ملاقات واشنگتن پست که روزنامه آمریکایی است در توصیف موضع عزتمندانه رهبر انقلاب نوشت این جمله رهبر فردی که ترامپ را فردی شایسته برای پیغام ندانست و با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم جلوه‌گر این پیام بود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: روزنامه واشنگتن پست که رسانه امریکایی است جمله 40سال قبل امام که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند را در فرمایشات مقام معظم رهبری دید و این یعنی امام 40 سال قبل در این سیما و صدای رهبری زنده است، ای امریکایی که گمان می‌کنی امام مرده است نه خیر! این امام همان امامی است که چهل سال قبل گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند و مردم دیدند در این چهل سال آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی با اشاره به تحلیل یکی از نخبگان سیاسی ژاپن از ملاقات، اظهار کرد: طبق گفته‌های این نخبه ایران غروری دارد که ژاپن آن را باخته است. رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است، سفر "آبه" به تهران با پیغام فریبکارانه که مورد بی اعتنایی قرارگرفت بخش مهمی از جمعیت ژاپن را با رهبر مقتدر و نفوذ ناپذیری در دنیا آشنا کرد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ژاپن کشوری است که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در هیروشیما و ناکازاکی بمب هیدروژنی امتحان کرد، در کل این 70 سال در مقابل این جنایت مردم ژاپن با همه قدرت اقتصادی خود اسیر دست آمریکا شده اند، زنان ژاپنی 70 سال مورد آزار جنسی نظامیان آمریکا قرار دارند اما این نخبه می‌گوید ما حسرت این رهبر را در ژاپن می‌خوریم تا ما را از دست آمریکا نجات دهد.

امام جمعه مشهد با بیان این که 40 سال از انقلاب می‌گذرد، یادآور شد: مردم می‌بینند در چه جایگاهی قرار داریم، اما ناپاک‌هایی که می‌گویند نظام ایران کارآمد نبود و ژاپنی را که مثال می‌زنند ببینند نخبگان آن ها حسرت رهبر ایران را می‌خورند.

آیت الله علم الهدی عکس العمل آمریکا را مهم‌تر از زدن پهباد دانست و اظهار کرد: وقتی پهپاد مورد هدف قرار گرفت رییس جمهور آمریکا اول شاخ و شانه کشید بلافاصله حرف را عوض کرد، دلیل این موضوع هم آن است که جرات و عرضه ندارد تا عکس العمل نشان دهد.

انتهای پیام/ 70068/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول