اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دلال‌ها مانند اختاپوس روی صنعت خودرو افتاده‌اند/ انتقاد شدید دژکام از صنعت خودروسازی

امام‌جمعه شیراز با انتقاد از ضعف صنعت خودروسازی داخلی گفت: برخی مثل اختاپوس روی رانت خودرو افتاده و حاضر نیستند حتی به خاطر امنیت جانی مردم نیز کوتاه بیایند.

دلال‌ها مانند اختاپوس روی صنعت خودرو افتاده‌اند/ انتقاد شدید دژکام از صنعت خودروسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سامانه موشکی پیشرفته «سوم خرداد» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پهباد آمریکایی را سرنگون کرد، اظهار داشت: این سامانه نشان از کارآمدی متخصصان موشکی ما بود سامانه‌ای که 222 میلیون دلار می‌توان قیمتش را تخمین زد.

وی با اشاره به سخنان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به رجزخوانی سران آمریکا نیز گفت: فرمانده سپاه گفت ما بنای جنگ نداریم اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند شروع‌کننده جنگ باشند بدانند که روزانه با چنین سامانه پیشرفته‌ای مواجه خواهند شد.

لازم به یادآوری است بنا بر اعلام روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه گذشته یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

*دلال یا خودروساز؟!

امام‌جمعه شیراز در ادامه سخنان خود در مورد سامانه موشکی سوم خرداد، گریزی به سخنان رهبر انقلاب زد و گفت: این سامانه را خودمان تولید کردیم و سؤال اینجاست «فکری که می‌تواند چنین سامانه‌ای بسازد آیا نمی‌تواند یک خودروی باکیفیت بسازد؟»

وی با انتقاد از وضعیت صنعت خودروسازی کشور افزود: مسئله این است که برخی مثل اختاپوس روی رانت  صنعت خودرو افتاده و حتی حاضر نیستند به خاطر امنیت جانی مردم نیز کوتاه بیایند.

دژکام همچنین گفت: برخی از این به‌ظاهر خودروسازان، تولیدکننده نیستند و دلال هستند لذا در صنعت خودرو نیاز به یک تغییر اساسی است؛ البته سازمان بازرسی کل کشور گزارشی متقن به معاونت رئیس‌جمهور فرستاد و در این گزارش به برنامه‌ریزی اشتباه در این صنعت اشاره‌شده است.

وی تصریح کرد: در کشوری که سامانه پیشرفته موشکی «سوم خرداد» ساخته می‌شود، ساختن چنین خودروهای بی‌کیفیتی نشان از ضعف است و باید به سازندگان آن‌ها گفت کسانی که به خاطر ناکارآمدی آنان و کیفیت پائین خودروها جانشان را از دست می‌دهند، خونشان بر گردن سازندگان آنهاست.

*حرف می‌زنیم اما نتیجه نمی‌گیریم!

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته قوه قضاییه نیز گفت: خوشبختانه قوه قضائیه امروز با پیگیری مسائلی ازجمله «قانون از کجا آورده‌ایم»، شروعی مناسب در برخورد با بی‌عدالتی‌ها داشته است.

دژکام مطالبه به‌حق از قوای سه‌گانه را حق مردم دانست و افزود: ما باید از سه قوه مطالبه‌ای به‌اندازه امروز انقلاب داشته باشیم یعنی باید بتوانیم حرف بزنیم و از حرفمان نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر به سبب آزادی بیان در نظام اسلامی، حرف می‌زنیم اما نتیجه نمی‌گیریم و این یک ضعف در تشکیلات اداری کشور است.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: نقش قوه قضاییه در ایجاد عدالت مشخص است و ما برای ایفای نقش این قوه 2مورد می‌خواهیم؛ یکی افزایش دانش کسانی که در مجموعه قوه کار می‌کنند و دیگری ارتقای عدالت و تقوا در قوه که امیدواریم این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

*نیاز به همت عالی در رونق تولید

دژکام به بحث رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: در استان فارس به اذعان بسیاری از تولیدکنندگان با همین وضعیت اقتصادی موجود، تنها نیاز به نظارت صحیح و تسهیل فضای کسب‌وکار است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محصولات دانش‌بنیان و صنعت نیاز به همت عالی است و دستگاه‌هایی که در بحث رونق تولید کار می‌کنند نیز باید به یک انسجام کافی و وحدت رویه برسند و این انسجام را باید استانداری ایجاد کند.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: به‌جای گزارش‌های روزانه، با نگاه علمی و تخصصی می‌توان بر مشکلات رونق تولید فائق آمد.

تقوا؛ بهترین زاد و توشه

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در باب اخلاص نیز گفت: در هر کاری که انسان انجام می‌دهد، صدها انگیزه مختلف ممکن است وجود داشته باشد اما بهترین زاد و توشه بی‌گمان تقوا است.

دژکام ضمن توصیه کمک به نیازمندان به‌ویژه از سوی کسانی که مکنت مالی دارند، افزود: کسی که وضع مالی‌اش نیز خوب است، باید به فکر مرگ و نیازمندان باشد چراکه کمک به نیازمندان یک لذت انسانی است و به قول پیامبر با فکر کردن به مرگ به دست می‌آید لذا هرگاه انسان به مرگ فکر کند، لحظات جدیدی را تجربه کرده که پیش‌ازاین برایش سابقه نداشته است.

انتهای پیام/76018/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول