اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آتش سوزی جنگل‌های بخش الوار اندیمشک مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش الوار این شهرستان خبر داد.

آتش سوزی جنگل‌های بخش الوار اندیمشک مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، علی‌رضا آخوندعلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک امروز با اشاره به وقوع یک فقره آتش‌سوزی در ارتفاعات بخش الوار این شهرستان، اظهار کرد: آتش سوزی که از شب گذشته در منطقه «سرتوکه منجیر باریکاب» شروع شده بود مهار شد.

وی افزود: در این حادثه 2 هکتار از منابع طبیعی و حدود 15 اصله درخت بلوط در آتش‌ طعمه حریق شدند که با توجه به وضعیت منطقه هنوز هم گروه های امدادی و مردمی در عرصه حضور دارند.

مردم یاری کنند

بخشدار بخش الوار اندیمشک نیز اظهار کرد: بیشتر این منطقه‌ای که در آتش ‌سوزی قرار دارد مرتع بوده، با توجه به وسعت منطقه و کمبود نیرو، مردم در این قبیل موارد باید کمک کنند.

عباس پاپی گفت: با توجه به بارندگی های سال گذشته پوشش گیاهی زیادی در این مناطق وجود دارد که هم اکنون خشک شده و با کوچکترین تهدیدی ممکن است آتش‌سوزی بزرگی ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: آتش سوزی در این مناطق سریعاً گسترش پیدا می‌کند و چون مناطق هم بعضاً صعب‌العبور است، اعزام نیرو و خاموش کردن آن  به‌ سختی انجام می‌شود و با توجه به وزش باد شدید به سرعت آتش‌سوزی‌ها گسترش پیدا می‌کند، اما ما تمام تلاش خود را برای مهار آتش سوزی در مناطق می‌کنیم.

احتمال اتش سوزی مجدد وجود دارد

فرماندار اندیمشک نیز گفت : آتش سوزی در منطقه سرتوکه منجیر باریکاب توسط نیروهای محلی، دوستداران محیط زیست و گروههای امدادی از دستگاه‌های مختلف و منابع طبیعی اندیمشک مهار شد.

پیمان جهانگیری افزود: طی یک ماه اخیر جلسات متعددی در راستای پیش بینی و مهار آتش سوزی‌های احتمالی در فرمانداری اندیمشک تشکیل شد؛ بارندگی‌های سالجاری ، رویش گیاهان خودرو و همچنین تندبادها و گرمای شدید هوا احتمال وقوع آتش سوزی در مناطق الوار را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۸۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان اندیمشک وجود دارد که کمبود امکانات و تجهیزات هنگام وقوع آتش سوزی، این جنگل‌ها را در تابستان تهدید می‌کند.

افزون بر یک هزار هکتار از جنگل‌های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه‌های گیاهی ‏نادر هستند نیز در سال‌های گذشته در آتش سوخت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول