اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سقوط پهپاد آمریکایی تیر غیبی خداوند بود که بر قلب دشمن فرو رفت

امام جمعه بندرترکمن ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران در شکار هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا گفت: شکار این پهپاد از جمله تیرهای غیبی خداوند است که بر قلب دشمن خورده است.

سقوط پهپاد آمریکایی تیر غیبی خداوند بود که بر قلب دشمن فرو رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، با قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکار پهپاد رادارگریز «گلوبال هاوک» اظهار کرد:  سپاه پاسداران یکی از گرانقیمت‎ترین پهبادهای رادارگریز آمریکا را در آسمان ایران شکار کرد که قیمت آن را 222 میلیون دلار ارزیابی کردند این در حالی است که قیمت یک اف 16، 18 میلیون دلار است و این به معنای آن است که هر گلوبال هاوک بیش از 13 برابر اف‎16 ارزش دارد.

وی با بیان اینکه پهپاد گلوبال هاوک توسط نیروی هوایی و دریایی آمریکا به آسمان ایران فرستاده شد، افزود: این پهپاد قدرت دارد 32 ساعت بدون سوخت‎گیری مجدد پرواز کند و ارتفاع پرواز آن تا 60 هزار پا یعنی 18 کیلومتر از سطح زمین است و مأمویت اصلی آن تصویربرداری و نقشه برداری آنلاین از مناطق وسیع با دوربین های قوی است و در تمام شرایط آب و هوایی قادر است که اجرای مأموریت کند.

امام جمعه بندرترکمن متذکر شد: این پهپاد آمریکایی پس از ورود به خاک ایران تمام سیستم‎های شناسایی خود را خاموش کرد و در ساعت چهار صبح با ارتفاع 16 کیلومتر در سطح زمین توسط رادارهای ما شناسایی شد و توسط سامانه موشکی سوم خرداد شکار شد، در واقع شکار این پهپاد تیرهای غیبی خداوند است که به قلب دشمن خورده است.

منصوری ادامه داد: ما در زمان جنگ رادارها و پدافندهای بسیار ضعیفی داشتیم و هواپیماهای عراقی به راحتی کشتی‎ها و تأسیسات زیربنایی ما را مورد هدف قرار می‎دادند و حتی در آن زمان نیروگاه شهید سلیمی نکا را بمباران کردند و رفتند اما به لطف خداوند امروز موشک‎های پدافند هوایی و رادارهای ما بسیار قوی شدند.

وی متذکر شد: شکار هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا حاوی این پیام به تمام دنیا است که ما با قدرت ایمان و اعتماد به خداوند این کارها را انجام می‎دهیم و همانطور که سردار سلامی فرمودند مرزهای وطن ما خط قرمز ما است و هر دشمنی به آن وارد شود برنخواهد گشت و نابود می‎شود.

*«مُرسی» عاقبت کسانی است که به آمریکا اعتماد می‌کنند

امام جمعه بندرترکمن در ادامه به مرگ «محمد مُرسی» رئیس جمهور منتخب مردم مصر اشاره کرد و یادآور شد: او کسی بود که با بی‌بصیرتی خود سرنوشت ملت مصر را تغیر داد و در حالی که ملت بزرگ مصر با انقلاب و تقدیم صدها شهید به اوج عزت رسیده بودند «مُرسی» با اعتماد به آمریکا و عربستان سعودی ملت خود را به ذلت کشاند.

منصوری ادامه داد: او و همفکرانش بر این باور بودند که با عبور از بحران‎های سیاسی و اقتصادی باید به آمریکا و عربستان سعودی اعتماد کرد بر همین اساس با اعتماد به وعده‎های آمریکا و عربستان سعودی به آرمان‎های انقلاب مصر و مردم کشورش خیانت کرد.

وی بیان کرد: مرسی در آمریکا تحصیل کرده بود و تصور نمی‎کرد که آمریکا و عربستان سعودی به وی خیانت کنند، باید گفت مصدق به آمریکا اعتماد کرد ساقط شد، محمدرضا پهلوی نیز موقع فرار از ایران او را به آمریکا راه ندادند، صدام پس از اعتماد به آمریکا و حمله به ایران بیچاره شد و در نهایت به چاه پناه بُرد و با ذلت اعدام شد، قذافی، حسنی مبارک و عبدالله صالح به آمریکا اعتماد کردند و بیچاره شدند.

امام جمعه بندرترکمن اذعان کرد: دولت ما نیز در برجام به آمریکا اعتماد کرد و وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند از آنها امضا و تضمین کتبی بگیرید وزیر امور خارجه کشورمان گفت «جان کری به ما تضمین دادند» و همه دیدند که ما در مسأله برجام چقدر ضرر کردیم.

منصوری ابراز کرد: رهبر کره شمالی نیز یک بار به ترامپ اعتماد کرد اما وقتی متوجه شد ترامپ دروغ می‎گوید دیگر به او اعتماد نکرد و چندین نفر از تیم مذاکره کننده خود را هم اعدام کرد.

وی تصریح کرد: مرسی در مهرماه سال 1391 نامه‎ای ذلیلانه به رئیس جمهور اسرائیل نوشت و او را عزیز و دوست بزرگوار خود خطاب کرد و گفت علاقه‎مند است روابط مصر و اسرائیل بهتر شود و پنج ماه بعد با جان کری دیدار کرد و در تیرماه سال 1392 با حمایت آمریکا و عربستان سعودی بر علیه او کودتا شد و این عاقبت کسانی است که به آمریکا اعتماد می‎کنند.

امام جمعه بندرترکمن در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران گفت: شهید چمران چریک، عارف و نخبه فیزیک جهان بود و در حالی که وزیر دفاع بود میز و صندلی خود را رها کرد و به میدان جنگ رفت و در میان رزمندگان با غذای معمولی و نان خشک سپری می‎کرد و مانند برخی وزرای امروز نبود که فرزندانشان را به آمریکا و انگلیس بفرستد و ادعا کند که ملت ایران غذا زیاد می‎خورند!

* بازاریان با ولایتمداری می‎توانند تحریم‎ها را شکست دهند

منصوری در بخش دیگر از سخنانش به اول تیرماه؛ روز تبلیغ و اطلاع‎رسانی و سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و اذعان کرد:سازمان تبلیغات اسلامی  یک ارزش است و جایگاه والایی دارد و در مناسبت‎های مذهبی، سیاسی  و ملی برنامه‎ریزی می‎کند و برای برگزاری بهتر برنامه‎ها در تلاش است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز اصناف و با قدردانی از زحمات بازاریان و اصناف در تحریم اقتصادی دشمن یادآور شد: اصناف همیشه کنار علما و روحانیون بودند و با خمس و زکات خود به روحانیت و دین کمک کردند و از سال 1342 همیشه کنار امام(ره) بودند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش بی‎بدیلی داشتند.

امام جمعه بندرترکمن در پایان تأکید کرد: امروز نیز اصناف در کنار ولایت در برنامه‎های مختلف اقتصادی، سیاسی، ملی و مذهبی کمک می‎کنند و بازاریان می‎توانند با تبعیت از ولایت فقیه تحریم‎های آمریکا را شکست دهند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول