اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح قصه‌گویی «محله به محله» در داراب اجرا می‌شود

مدیرتشکل یاران کتاب داراب از اجرای طر‌‌ح‌های ترویج مطالعه کتاب در سطح شهرستان داراب خبر داد.

 طرح قصه‌گویی «محله به محله» در داراب اجرا می‌شود

مجتبی رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: تشکل یاران کتاب داراب در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آموزش آداب اجتماعی با اجرای طرح قصه‌گویی «محله به محله»کودکان و نوجوانان شهرستان داراب به ویژه مناطق محروم شهر را به مطالعه و آموزش دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با اعلام همکاری داوطلبانه ۴۳ نفر از اعضای تشکل یاران کتاب آغاز شده است، ادامه داد: این افراد پس از شرکت در کارگاهی سه روزه زیر نظر رویا شهری از مدرسان برجسته قصه‌گویی با روشهای خلاقانه، در محله‌ای شروع به کار کرده و با جمع کردن بچه ها و گروه‌بندی آنها حداقل دو جلسه در هفته برای آنها کتاب قصه می‌خوانند.

مدیرتشکل یاران کتاب داراب بیان کرد: به منظور اجرای این طرح، مخزن کتابی در دفتر تشکل یاران کتاب راه‌اندازی و در اختیار قصه‌گوها قرار گرفته که هر هفته کتابهای خوانده شده را به مخزن تحویل و کتاب جدید دریافت می‌کنند.

رئیسی از طرح تکمیلی «کوله‌بار دانش» با رویکرد قصه‌گویی محله به محله خبر داد و افزود: این طرح از نیمه دوم تیر ماه آغاز و در روند اجرای آن، قصه گوها به عنوان رابط عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر قصه‌گو به تعداد اعضا پایگاه خود از تشکل، کتاب تحویل می‌گیرد و به اعضا امانت می‌دهد در نهایت این روند باعث می شود هر کودک حداقل هفته‌ای یک کتاب امانت گرفته و مطالعه کند.

 مدیرتشکل یاران کتاب با اشاره به طرح راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر داراب گفت: به زودی ایستگاه‌های سیار مطالعه در 50 مکان عمومی و پرتردد سطح شهر داراب شامل بانک‌ها، درمانگا‌ه‌ها، بیمارستان، ترمینال و... برپا می‌شود.

رئیسی بابیان اینکه تاکنون 35 نفر برای اجرای این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار داشت: کتابهای مورد استفاده در ایستگاه‌های مطالعه با موضوعات روانشناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات و... است و برای استفاده بهتر شهروندان، کتب کم‌حجم در قفسه‌ها قرار می‌گیرد چرا که حجم زیاد مطالب در مدت زمان اندک، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول