اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

مقتدایی: رسیدگی به اموال مسئولان و نزدیکان آنها از ضرورت‌هاست

نماینده اصفهان در مجلس نهم گفت: موضوع رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان و افراد نزدیک به آنها یکی از ضرورت ها و الزاماتی است که به سرعت باید گام های عملی و اقدامات کاربردی در آن جهت انجام گرفته شود.

مقتدایی: رسیدگی به اموال مسئولان و نزدیکان آنها از ضرورت‌هاست

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای قانون رسیدگی به دارایی مسئولان اظهار کرد: رویکردهای نظام اسلامی در شیوه حکمرانی با سایر ساختارهایی که بر مبنای استیلا و براساس برتری شکل می گیرند، متفاوت است. نظام اسلامی، نظامی است که همه تلاش ها برای رشد و بهرورزی مردم صورت می گیرد.

وی افزود: اساس قدرت در اسلام، خدمتگذاری به خلق خداوند است؛ بر این اساس توقعی نیست که حاکمان وسرمداران حکومت به دنبال منفعت طلبی ها و سودجویی های مادی باشند. جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارها و مبانی الهی شکل گرفته است و حاکمان در نظام اسلامی خادمان ملت اند و کسانی هستند که از زندگی خود برای بهرورزی مردم باید وقت بگذرند، نه اینکه به طمعکاری های دنیوی و بهره جویی ها و کامیابی های مادی مشغول شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم تصریح کرد: رویکرد اسلامی، خدمتگزاری سالمانه و بی مزد و منت است؛ بر این مبنا آنچه که اهمیت می یابد این بوده که مردم باید در نظام اسلامی کسانی را به قدرت برسانند که از عمق جان اعتقاد داشته باشند مبنی بر اینکه حکومت طعمه ای برای آنها نیست، بلکه امانتی است که به واسطه آن امانت باید صلاح را در جامعه مستقر کنند.

وی بیان کرد: اعتماد متقابل مردم و حکومت باید وجود داشته باشد. مردم در نظام اسلامی باید از حکومت و حاکمان حمایت و تبیعیت کنند و حکومت و حاکمان نیز باید تمام اسباب سوء ظن مردمان را از بین ببرند. یکی از چیزهایی که سوءظن ایجاد می کند، موضوع رفاه طلبی هایی است که از اساس با اسلام فاصله دارد. بر این مبنا می بایست در همه ادوار مسئولانی که توفیق خدمتگزاری پیدا کنند، عملکردشان باید به گونه ای باشد که نسبت به پاکدستی و پادامنی و مدیریت خوب و طهارت اقتصادی کاملا برجسته باشند.

متقدایی اظهار کرد: در نظام اسلامی مردمی بودن و دارای ارتباط مستقیم با مردم، فروتنی، تواضع و صداقت، قانونمنداری و مفاهیمی از این دست صرفا یک شعار نیست، بلکه ساده زیستی حاکمان و پرهیز از سرمایه داری و رفاه زدگی و پرهیز از دنیا پرستی و تجمل گرایی و دوری از تشریفات و فریب دنیا را نخوردن از ویژگی های حاکمیت برشمرده می شود.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بخشی از بدنه مدیریتی جامعه در دولت های مختلف از رویکردهای اسلامی فاصله گرفته‌اند که این فاصله نشان می دهد آلودگی ها به سرعت می تواند دولت ها را اسیر خود کند و برخوردهایی که در سال های گذشته به ویژه سال های اخیر توسط قوه قضاییه با صاحبان قدرت که به  دنبال جمع آوری ثروت بوده اند، انجام شده است، نشان می دهد که فسادها سیستماتیک نیست، اما تعداد فاسدانی که به عرصه های  دولت دست پیدا کرده اند، قابل توجه بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  نهم گفت: این ویژگی نظام اسلامی است که برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول رئیس جمهور را به پای میز محاکمه می کشاند و یا اینکه فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت را در برخی ادوار به پشت میله‌های زندان می اندازد. ویژگی نظام اسلامی باید به نحو شایسته به مردم معرفی شود تا اگر لازم باشد، معاون اول یک دولت محاکمه و زندانی شود.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی نظام اسلامی مقابله با فساد است، اما بخشی از بدنه مدیریتی دولت تحت تأثیر بی دقتی ها و عدم خودساختگی های فردی  شده است و حتی عدم اجرای اخلاق اسلامی دستخوش برخی آلودگی ها می شود که امیدواریم رویکردهای جدید کمک کند تا شاهد سلامت بیشتری در جامعه باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم اظهار کرد:‌ موضوع رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان و افراد نزدیک به آنها یکی از ضرورت ها و الزاماتی است که به سرعت باید گام های عملی و اقدامات کاربردی در آن جهت انجام گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «لزوم حمایت مردمی از ابلاغیه رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر رسیدگی به دارایی مسئولان» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول