اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی سوریه با کمک تروریست‌ها

یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد که صهیونیست‌ها در حال اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی در جولان اشغالی هستند که توسط عناصر تروریستی وابسته به آنان صورت می‌گیرد.

 شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی سوریه با کمک تروریست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی سوری از پروژه‌های شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه حائل واقع در نوار مرزی جولان اشغالی سوریه خبر داد.

این منبع تأکید کرد که صهیونیست‌ها این پروژه‌ها را «با همکاری شماری از مزدورانی اجرایی می‌کند که در گروههای تروریستی [علیه ارتش سوریه] می‌جنگیدند و همچنان ارتباطات گسترده‌ای با ارتش اسرائیل در جولان دارند».

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این مزدوران با توجه به اقامت در اردوگاه «الشحار»، تماس مستقیمی با مسئولان صهیونیست دارند. ارتش صهیونیستی این اردوگاه را به عنوان پوششی برای تروریستها در کرانه غربی خط حائل بین ارتشهای سوریه و رژیم صهیونیستی احداث کرده بود.

منبع مذکور تصریح کرد که «دشمن صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود در جولان ادامه می‌دهد. آخرین تجاوز در قنیطره این است که اشغالگر اسرائیلی گودالی در منطقه حائل حفر کرده که گرداگرد آن سیم‌خاردار کشیده شده است».

به گفته این منبع، مسئولان صهیونیست با ساخت خانه‌ توسط مزدورانِ مقیم در اردوگاه الشحار موافقت کرده‌اند تا مجموعه این منازل به منزله دیواری باشد که کرانه‌های آزاد شده و اشغالی جولان را از یک دیگر جدا کنند.

وی با بیان اینکه این منازل می‌تواند به عنوان تونلهای مخفی باشد که به دیدبانی‌های رژیم صهیونیستی در جولان برسد، اعلام کرد که صهیونیستها از آغاز جنگ علیه سوریه در تلاشند که از مزدوران حاضر در منطقه حائل نهایت استفاده را ببرند.

تلاش صهیونیستها برای تصاحب اراضی ساکنان جولان

«خالد اباظه» رئیس حزب بعث، شاخه قنیطره نیز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به ساکنان جولان اعمال فشار می‌کند تا آنان را مجبور کند که املاک و اراضی زراعی خود را در لیست این رژیم ثبت کنند.

اباظه به اسپوتنیک گفت که رژیم صهیونیستی از طریق نهاد موسوم به «اداره املاک اسرائیل»، ساکنان جولان را تهدید کرده که چنان اراضی خود را در این لیست ثبت نکنند، املاک آنان در زمره افرادی خواهد بود که در جولان حضور ندارند و غائب به شمار می‌روند.

پروژه دوم صهیونیستها به گفته این مسئول سوری، توربین‌های بادی است که صهیونیستها در اراضی ساکنان جولان احداث کرده‌اند که نوعی اشغالگری اقتصادی است.

شهروندان سوری حاضر در جولان اشغالی سه‌شنبه گذشته علیه شهرک‌سازیهای صهیونیستها و احداث شهرکی به نام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این منطقه از سوریه اعتصاب عمومی کردند.

این شهروندان تأکید کردند که پروژه‌های مذکور مبنی بر اقدامات باطل و مخالف با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است و این واقعیت تاریخی درباره جولان را تغییر نخواهد داد که جولان یک بخش از خاک سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول