اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشدید برخورد با «خانه‌های بازی» بدون مجوز در فارس

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس گفت: مدیران خانه‌های بازی در استان فارس برای دریافت مجوز قانونی به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

تشدید برخورد با «خانه‌های بازی» بدون مجوز در فارس

محمدابراهیم صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اعلام آغاز «طرح ساماندهی خانه‌های بازی کودکان» در استان اظهار داشت: مدتی است در سطح شهر و استان مراکزی تحت عنوان «خانه بازی کودکان» باهدف سرگرم کردن کودکان زیر 7 سال فعال هستند و با دریافت هزینه‌های مختلف نسبت به نگهداری از فرزندان مردم اقدام می‌کنند.

وی بابیان این‌که در حال حاضر بیش از 60 خانه بازی در سطح شهر شیراز و تعدادی در شهرستان‌ها فعال هستند، افزود: این مراکز مجوز فعالیت خود را از اتحادیه صنف پلاستیک و اسباب‌بازی‌فروش دریافت کردند، درحالی‌که عملکردشان هیچ سنخیتی با صنف یادشده نداشته و بیشتر شبیه برخی از فعالیت‌های مهدهای کودک است و باید زیر نظر اداره بهزیستی به ارائه خدمات بپردازند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس با انتقاد از فعالیت این مراکز گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد اغلب مربیان این مراکز هیچ‌گونه صلاحیتی در نگهداری از کودکان نداشته و مدرکی نیز مبنی بر آموزش درزمینه‌ی کار با کودکان ندارند.

صداقت تصریح کرد: در این مراکز کتاب، اسباب‌بازی و تنقلات مختلف به فروش می‌رسد و نرخ‌های ارائه‌شده از سوی خانه‌های بازی بدون کارشناسی است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، نحوه فعالیت و نظارت بر این مراکز در کمیسیون نظارت استان مطرح و عدم صنفی بودن فعالیت این مراکز تأیید و مصوب شد متقاضیان برای دریافت مجوز قانونی به اداره بهزیستی مراجعه نمایند.

این مقام مسؤول مطرح کرد: با صدور این مصوبه، در یک اقدام مشترک بازرسان این سازمان به همراه کارشناسان بهزیستی به خانه‌های بازی مراجعه و ضمن ارائه تذکرات لازم، آن‌ها را برای دریافت مجوز به بهزیستی هدایت کرده و چنانچه در مهلت تعیین‌شده برای تعیین تکلیف مجوز خود اقدام نکنند، اسامی آن‌ها به مراجع قضایی برای رسیدگی و برخورد اعلام می‌شود.

صداقت با اشاره به فعالیت مراکز رفاه کودک و خانواده، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در سال گذشته برخی از مهدهای کودک با دریافت مجوز از اداره کل بهزیستی استان به‌عنوان مراکز رفاه کودک و خانواده به ارائه خدمات پرداختند، ضروری است نسبت به جمع‌آوری تابلو مهدکودک اقدام و تابلو مراکز رفاه کودک و خانواده را برای آگاهی مردم نصب کنند.

وی افزود: این مراکز در انجام تبلیغات محلی، بروشور، نشریه و ... اجازه استفاده از عنوان مهدکودک را ندارند.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به این‌که این مراکز بر اساس خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند به دریافت هزینه می‌پردازند بنابراین از نرخ نامه یکسانی برخوردار نیستند ضمن آنکه مدیران این مراکز موظف‌اند نرخ نامه خدمات خود را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار دهند.

صداقت گفت: ارائه کلاس‌های مشاوره برای کودکان و خانواده آن‌ها، پذیرش رده سنی 7 تا 12 سال و محاسبه هزینه‌های تمام‌شده از تفاوت‌های این مراکز با مهدهای کودک است.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص خدمات ارائه‌شده در مراکز یادشده می‌توانند موارد را از طریق تلفن 124 (ستاد خبری سازمان صمت) اطلاع دهند.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول