اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گشت رضویون در استان گلستان تشکیل می‎شود

دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل گشت رضویون با همکاری بسیج، نیروی انتظامی و دادگستری در این استان خبر داد.


گشت رضویون در استان گلستان تشکیل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید رضا سیدحسینی عصر امروز در نشست رئیس کل، معاونان و دادستان مرکز استان گلستان با روحانیون شیعه و سنی استان اظهار کرد: در بحث جبران سیل، خسارت‎ها و اقداماتی انجام شده دستگاه قضائی به این مساله وارد شده است و در زمان سیل دوم در آققلا دو تذکر به مسؤولان استان گلستان دادیم که موجب شد برخی مدیران پوتین‌پوش در میدان حاضر شوند.

وی تصریح کرد: موضوع مفاسد مثل بی‎حجابی از جمله موضوعاتی است که در دادستان مطرح و مطالبه می‎شود و از ابتدا نیز به این مباحث تاکید داشتیم و بحث پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه نیاز به طرح‎های خاصی دارد.

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: مبارزه با مفاسد اجتماعی با مسائل امنیتی متفاوت است و در این موضوعات نمی‎توان به شکل سلبی عمل کرد و باید دستگاه‎های مختلف ورود پیدا کنند و جلسات متعددی با گروه‎هایی که می‎تواند وارد عمل شوند برگزار شود.

وی با  بیان اینکه حضور کسانی که می‎توانند تذکر لسانی دهند در جامعه باید بیشتر شود، افزود: حضور این افراد در مسیرهایی مثل ناهارخوران و النگدره مؤثر است.

دادستان مرکز استان گلستان یادآور شد: در قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر آمده است که همه زبانی می‎توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند و اگر کسی نیز در این بین مورد تعرض قرار گیرد از آن حمایت خواهیم کرد.

* افزایش گشت‎های محله محور

سیدحسینی متذکر شد: برای گروهی‎هایی که می‎توانستند تذکر لسانی دهند کلاس آموزشی نیز برای آنها در نظر گرفته شد و درخواست داریم روحانیون نیز به موضوع منکرات وارد میدان شوند.

وی از افزایش گشت‎های محله محور خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع گشت رضویون با تفاهم همکاری سه‌جانبه نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضایی امضاء شده است و بسیج گشت‎هایی برای همه امور در  طول شب به ویژه برای جلوگیری از سرقت‎ها برگزار می‎کند.

دادستان مرکز استان گلستان به موضوع سگ‎گردانی اشاره کرد و یادآور شد: در بحث سگ‎گردانی نخستین استانی بودیم که وارد شدیم و هر کسی این اقدام داشته باشد نسبت به بهداشت عمومی تهدید انجام داده و به آن برخورد می‎کنیم.

سیدحسینی افزود: سگ هزاران بیماران دارد و به مردم منتقل می‎کند و به همه نیروهای امنیتی نامه‎زدیم و سگ‎ها را جمع می‎کردیم و این سگ‎ها  در دست شهرداری می‎ماند و مشکلاتی برای نگهداری آنها نیز داریم.

وی یادآور شد: در بحث منافی عفت  نیز این پرونده‌ها باید شاکی خصوصی داشته باشند و در جاهایی که مشروب الکلی سرو و یا تولید می‎شود وارد عمل خواهیم شد.

دادستان مرکز استان گلستان از کشف و ضربه به کارگاه‎های تولیدی مشروب و مکان‎های سرو مشروب در استان خبر داد و اذعان کرد: یک هتل مشهور در استان که بیان شد سرو مشروب دارد را حدود 40 روز پلمپ کردیم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول