اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موریتانی

انتخابات ریاست‌جمهوری در موریتانی امروز در حالی آغاز شد که پیش‌بینی‌ها حاکی از پیروزی وزیر دفاع سابق این کشور در این انتخابات است.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موریتانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم موریتانی امروز شنبه به پای صندوق‌های رأی رفتند تا رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند.

«محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور فعلی موریتانی که دو دوره ریاست‌جمهوری وی به پایان رسیده است، در این انتخابات نامزد نشده اما نامزدی «محمد ولد شیخ محمد احمد» ملقب به «ولد الغزوانی»(۶۲ ساله) وزیر دفاع سابق، پیش‌بینی‌ها درباره جانشینی وی به جای محمد ولد عبدالعزیز و طولانی شدن عمر نظام محمد ولد در این کشور را بیشتر کرده است.

محمد ولد عبدالعزیز در سال ۲۰۰۹ به دنبال یک کودتا روی کار آمد و پس از آن در سال ۲۰۱۴ در انتخاباتی که احزاب معارض آن را تحریم کرده بودند، پیروز شد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، محمد ولد عبدالعزیز پس از گذشت دو دوره پنج ساله ریاست‌جمهوری، وزیر دفاع سابق خود را نامزد انتخابات کرده و از وی در انتخابات حمایت می‌کند.

وی اخیر در سخنانی گفته بود که پیروزی یکی از پنج رقیب ولد الغزوانی در انتخابات، می‌تواند کشور را به عقب بازگرداند.

از سوی دیگر «سیدی محمد ولد بوبکر» بزرگ‌ترین رقیب الغزوانی که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ نخست‌وزیر دولت انتقالی موریتانی بوده، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «اکثریت مردم موریتانی تمایل دارند طومار ۱۰ سال اخیر پیچیده شود».

در همین ارتباط «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از مردم موریتانی خواست تا در انتخابات تاریخی کشورشان شرکت کنند.

وی این انتخابات را «گامی مهم در روند دموکراسی موریتانی» خواند و از تمامی مسئولان این کشور خواست تا انتخاباتی سالم و معتبر برگزار کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول