اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرار پیمانکاران با تعلل شورا در تصویب پروژه‌ها تا دفاع «یوسفی» از عملکرد همکارانش

شهردار گرگان با گلایه از تعلل شورا در تصویب برخی پروژه‌ها از فرار سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های مختلف خبر داد و از سوی دیگر رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از عملکرد همکارانش در این عرصه دفاع کرد.

فرار پیمانکاران با تعلل شورا در تصویب پروژه‌ها تا دفاع «یوسفی» از عملکرد همکارانش

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود عصر امروز در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به انتقادات و سوال‌های اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص کندی اجرا یا پیشرفت پروژه‌های شهرداری گرگان و مقایسه شهر گرگان با شهر اردبیل که روزهای گذشته اعضای شورای شهر از این شهر بازدید کردند، اظهار کرد: سوالاتی مطرح شد که چرا در اردبیل پروژه روگذر ظرف یک سال به بهره‌برداری رسید و این سوال مطرح نمی‌شود که چرا ما پروژه روگذر را در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در دستور کار گذاشتیم و در آبان‌ماه مجوزهای آن صادر شد.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم چنین وضعیتی در اردبیل وجود داشته باشد و سال‌های است در شهرهایی مثل اردبیل مدل‌های مدیریتی را تغییر داده‌اند و یک وفاق خوبی بین تمامی مدیران شهر استان وجود دارد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: با شرایطی که ما در استان گلستان داریم و با تجربه‌ای که من دارم ما در گرگان با تمام موانعی که بر سر راه ما وجود دارد، وضعیت بسیار خوبی داریم.

دادبود بیان کرد: گاهی اوقات یا به عمد یا غیرعمد یا براساس چهارچوب‌های اداری و غیراداری وضعیت به سمتی می‌رود که موضوع به نتیجه نرسد و من فکر می‌کنم باید با مردم صادق باشیم و بگوییم چه اتفاقاتی افتاده که در یک سال گذشته پروژه‌هایی که ما علاقمند بودیم به نتیجه برسد هنوز به دنبال مجوزها و پروسه‌های اداری آن هستیم.

وی گفت: تاکید من این است راه آینده شهرداری‌ها از سرمایه‌گذاری می‌گذرد و من معتقدم ما مسیر خوبی را پیش رفته‌ایم و با وجود نوسانات اقتصادی ما جز مجموعه‌هایی هستیم که موفق شدیم با سرمایه‌گذاران همراهی خوبی داشته باشیم و آنها را جذب کنیم.

*کلنگ‌زنی «بازار موزه بزرگ آبرنگ» با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان

شهردار گرگان تصریح کرد: به زودی پروژه بازار موزه بزرگ «آبرنگ» در محل چهارشنبه‌بازار سابق در بلوار غدیر کلنگ‌زنی خواهد شد و سرمایه‌گذاری این پروژه حدود 300 میلیارد تومان و در نوع خودش کم‌نظیر است.

دادبود گفت: ما معاونت سرمایه‌گذاری را در شهرداری گرگان راه‌اندازی کردیم و برخی از دوستان گلایه داشتند که چرا چنین کاری انجام شده و پیگیری‌هایی را انجام دادند و ما مجبور شدیم این معاونت را به اداره سرمایه‌گذاری تقلیل دهیم.

وی تاکید کرد: این جز یکی از موضوعاتی است که جای تعجب دارد و ما برای اینکه بتوانیم این خلا را جبران کنیم پیشنهاد سازمان سرمایه‌گذاری را ارائه کردیم و اگر این سازمان تاسیس شود امکان تامین اعتبار از محل‌های مختلف برای ما وجود دارد و مزیت‌های مختلفی دارد که برای مثال می‌توان به امکان دریافت تسهیلات برای بازسازی بافت تاریخی با شرایط ویژه را دریافت کنیم.

* با وجود ارائه پیشنهاد معاونت سرمایه‌گذاری در سال گذشته به شورا، تا امروز به نتیجه نرسیدیم

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد اردیبهشت یا خرداد سال گذشته به شورا ارائه شد و تا امروز به نتیجه نرسیدیم و تقاضا دارم روی این سازمان توجه بیشتری داشته باشید.

دادبود با اشاره به پروژه‌های شهرداری گرگان در سال جاری گفت: هر هفته با مدیران جلسه ویژه بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها را برگزار و موضوعات را با حساسیت پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: احیا بافت تاریخی همانند سال گذشته و با همان سرعت ادامه خواهد یافت و هرچند برای اجرای کار با مشکلاتی مواجه هستیم اما با جدیت موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

شهردار گرگان در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان درباره به نتیجه نرسیدن «پارک کوی محتشم»، متذکر شد: سال گذشته که پروژه را شروع کردیم اجرای دیواره‌سازی پارک را در خردادماه سال گذشته برای تائید و تصویب به شورا فرستادیم و در بهمن‌ماه سال گذشته این دیواره‌سازی تصویب شده است.

* چرا باید یک دیواره‌سازی 8 ماه زمان برای تصویب آن گذاشته شود؟

دادبود بیان کرد: پیمانکار هم به دلیل طول زمانی که برای تصویب رخ داد از اجرای پروژه انصراف داد و در صورت عدم اجرای دیواره‌سازی امکان اجرای پروژه پارک نیز در این مکان وجود ندارد و چرا باید یک دیواره‌سازی هشت ماه زمان برای تصویب آن گذاشته شود.

وی تاکید کرد: این موضوع برای «میدان قلعه‌خندان» نیز رخ داده و پیمانکار حاضر به اجرای پروژه نیست و اینها جز موضوعاتی است که باید در مدیریت شهری دیده شود.

دادبود تصریح کرد: امیدوارم این اتفاقات حل و فصل شود چون پروژه‌ای که می‌توانست تا به امروز افتتاح شود به دلیل طول زمان تصویب لایحه در مرحله اول باقی مانده است.

* یوسفی: در زمان ریاستم هیچگاه لوایح شهرداری در شورا نگه داشته نشد/ متاسفانه شهرداری به سوالات پاسخ نداده است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در دفاع از عملکرد شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: خدا را شاکرم که حداقل در زمان ریاست خودم در شورا هیچگاه لوایح شهرداری در شورا نگه داشته نشده مگر اینکه لوایحی که برای آن سوال وجود داشته است.

علی‌اصغر یوسفی گفت: هنوز هم لوایحی وجود دارد که ما برای آن سوال داریم و متاسفانه شهرداری به سوالات پاسخ نداده است.

وی تاکید کرد: من خاطرم است که قبل از پایان سال در زمان قطع برق هم با چراغ‌های سیار جلسات را برگزار کردند که بودجه و پروژه‌های سرمایه‌گذاری تصویب شود.

یوسفی گفت: شورا تمامی تعامل و همکاری لازم را برای لوایح مشخص با شهرداری داشته است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول