اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

از قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن کریم در یزد رونمایی می‌شود

مدیر کتابخانه و موزه وزیری از برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی در این مجموعه خبر داد و افزود: در حاشیه اولین رویداد سه‌شنبه فرهنگی که در 4 تیرماه برگزار می‌شود از آثار فرهنگی و نفیس کتابخانه و موزه وزیری نیز رونمایی خواهد شد.

از قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن کریم در یزد رونمایی می‌شود

محمدرضا ملک ثابت در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی در اولین سه‌شنبه هرماه در مجموعه موزه و کتابخانه وزیری افزود: هم‌زمان با هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اولین رویداد سه‌شنبه‌های فرهنگی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و عرصه کتاب و کتاب‌خوانی و علاقه‌مندان به فرهنگ دینی در این مجموعه برگزار خواهد شد. 

مدیر کتابخانه و موزه وزیری با اشاره به اینکه رونمایی از آثار فرهنگی و نفیس کتابخانه و موزه وزیری یزد ازجمله قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن کریم که در سال ۷۱۲ قمری کتابت شده از برنامه‌های این رویداد است، تصریح کرد: سخنرانی دکتر احمد زارع، پژوهشگر تاریخی و فرهنگی و عضو هیئت‌علمی گروه علوم قرآنی دانشگاه میبد با موضوع مصحف شناسی قدیمی‌ترین قرآن کتابخانه وزیری نیز از دیگر برنامه‌های این نشست است.

ملک ثابت یادآور شد: اولین برنامه سه‌شنبه‌ی فرهنگی روز سه‌شنبه هفته جاری، ۴ تیرماه از ساعت ۱۸ در محل کتابخانه و موزه وزیری، واقع در خیابان مسجد جامع یزد برگزار می‌شود.

 

گفتنی است کتابخانه وزیری که به همت مرحوم علی‌محمد وزیری از علماء و واقفین برجسته یزد بنا شد، در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۴۸ هجری شمسی وقف بر آستان قدس رضوی گردید و زیربنای آن پس از انقلاب از ۹۰۰ مترمربع  به بیش از شش هزار مترمربع رشد یافت.

این کتابخانه بیش از ۴۸۰۰ نسخه کتاب خطی، حدود ۶ هزار نسخه کتاب چاپ سنگی، حدود ۲۳۵ هزار نسخه کتاب چاپی و بیش از ۶ هزار نسخه نشریات ادواری را در گنجینه خود گردآوری و در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده و با عضویت بیش از بیست هزار عضو از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ایران است.

پایان پیام/90017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول