اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز طرح توسعه پرونده الکترونیک در تامین اجتماعی قشم

رئیس تامین اجتماعی قشم، اجرای طرح پرونده الکترونیکی را تحولی جدی در خدمات تامین اجتماعی دانست که سهولت در دسترسی به اطلاعات پرونده ای بیمه شدگان، کاهش آسیب پذیری و ارتقای امنیت اطلاعات از اهداف اجرای این طرح است.

آغاز طرح توسعه پرونده الکترونیک در تامین اجتماعی قشم

عباس اکبری پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: اجرای فاز اول طرح پرونده الکترونیکی بیمه‌شدگان از دو سال گذشته آغاز شده و برای بیمه‌شدگان جدیدی که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و به عنوان بیمه شده اصلی نام نویسی می‌شوند دیگر پرونده کاغذی تشکیل نشده و از همان ابتدا پرونده الکترونیک برای آنها تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز توسعه‌ای طرح که در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده پرونده‌های گذشته مربوط به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که به صورت کاغذی از سنوات قبل تشکیل و با گذشت زمان بر صفحات این پرونده‌ها نیز افزوده شده، اسکن شده و محتویات آن بi صورت مکانیزه و سیستمی در دسترس خواهد بود.

به گفته رئیس تامین اجتماعی قشم، الکترونیکی شدن پرونده‌‎های تامین اجتماعی مزایای فراوانی دارد که سهولت دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان در سراسر کشور و حذف بسیاری از کارهای غیرضروری ازجمله این مزایا است.

اکبری خاطرنشان کرد: علاوه بر این الکترونیکی شدن پرونده ها بستر مناسبی را برای ارائه خدمات غیرحضوری فراهم می کند.

وی، وجود اوراق و اسناد متنوع در پرونده‌های بیمه شدگان را باعث پیچیدگی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اکنون پرونده‌های بیمه شدگان و مستمری بگیران در بایگانی‌های مختلف نگهداری می‌شوند.

رئیس تامین اجتماعی قشم اضافه کرد: هم اکنون بیش از 36 هزار پرونده فنی بیمه شدگان و مستمری بگیران در این سازمان موجود است و این پرونده‌ها به طور میانگین دارای 50 برگ هستند که به معنی وجود حدود دو میلیون سند است که باید در این پروژه اسکن شوند.

اکبری گفت: حفظ این اسناد که از ده‌ها سال قبل در بایگانی‌ها نگهداری می‌شوند باعث بروز مشکلات زیادی به ویژه اشغال فضای زیاد، پیچیدگی گردش کار، عدم استفاده بهینه از نیروی انسانی و.... شده است که با اجرای این طرح شاهد افزایش بهره‌وری در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۸۰۱۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول