اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قوچان زندانی مهریه‌ ندارد/ صدور 4 کیفرخواست محاربه برای اراذل‌واوباش

رئیس دادگستری قوچان بابیان اینکه این شهرستان زندانی مهریه ندارد، گفت: آمار زندانیان در آبان سال گذشته یک هزار و 160 نفر بوده که در حال حاضر به 726 نفر کاهش پیدا کرده و این آزادی زندانیان با استفاده از بخشنامه‌های استانی و کشوری انجام‌ شده است.

قوچان زندانی مهریه‌ ندارد/ صدور 4 کیفرخواست محاربه برای اراذل‌واوباش

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری ظهر امروز در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به فعالیت 22 شعبه دادگاه و دادسرا در حوزه قضایی گفت: 14 هزار و 911 فقره پرونده طی یک سال گذشته به حوزه دادگاه و 15 هزار و 459 فقره به دادسرا وارد که از این میزان 14 هزار و 900 فقره در دادگاه و 16 هزار و 100 فقره در دادسرا مختومه شده است.

رئیس دادگستری قوچان تعداد پرونده‌های موجودی را 4 هزار پرونده دانست و ادامه داد: 717 فقره پرونده دادگاه انقلاب و 170 پرونده دادگاه کیفری یک استان در این شهرستان در حال رسیدگی و بررسی بوده که در حوزه کیفری موجودی به 20 فقره رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه این شهرستان زندانی مهریه ندارد اما توجه به حفظ حقوق بانوان در این زمینه لحاظ می‌شود، افزود: آمار زندانیان در آبان سال گذشته یک هزار و 160 نفر بوده که در حال حاضر به 726 نفر کاهش پیداکرده و این آزادی زندانیان با استفاده از بخشنامه‌های استانی و کشوری انجام‌ شده است.

آذری با بیان اینکه کارگروه 5 نفره دستگاه قضایی با هدف حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع در این شهرستان تشکیل و برنامه‌های متعددی در حوزه شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: برخی افراد برای احیای تولید و سرمایه‌گذاری با مشکلات اداری روبرو می‌شوند که دستگاه‌های دولتی برای حمایت از تولید باید کارها را تسهیل کنند.

رئیس دادگستری قوچان با یادآوری اینکه سرقت، مواد مخدر و آسیب‌های فضای مجازی و رسانه در دستور کار کارگروه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان بوده است، تأکید کرد: نزاع دسته‌جمعی خط قرمز دستگاه قضا بوده و باید فضای عمومی و فرهنگ‌سازی گسترده و عمده‌ای برای از بین بردن این ناهنجاری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی کافه‌های سنتی در این شهرستان علاوه بر عرضه قلیان که بر اساس تأکیدات بهداشتی دارای ضرر بوده به‌مراکز ناسالم تبدیل‌شده است، گفت: اگر قرار باشد این مراکز فضای شهر را از عفیف بودن خارج کرده و ناامن کند به‌طور قطع برخورد جدی و قضایی صورت می‌گیرد.

قوچان باید به شهر بدون قلیان تبدیل شود

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این جلسه با بیان اینکه اولویت دستگاه قضا برخورد با جرایم خشن در این شهرستان است، گفت: اگر به اراذل‌واوباش فرصت داده شود می‌توانند حرمت اندازی در جامعه کنند که تاکنون 4 کیفرخواست در حد محاربه برای اراذل‌واوباش قوچان صادر شده و این امر تأثیر بسزایی نیز در کاهش جرایم داشته است.

حسین ولی دخت با اشاره به اینکه رؤسای ادارات نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال برای افراد و تبلیغ در انتخابات استفاده کنند، تصریح کرد: در برخورد با جرایم منافی عفت مثل قلیان، عرضه آن در قانون جرم است و اگر کافه‌سنتی اقدام به عرضه آن کند با آن برخورد می‌شود، قوچان به شهر بدون قلیان تبدیل می‌شود.

ظرفیت بیش از 2 هزارنفری اشتغال در 92 واحد صنعتی قوچان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه در سال گذشته هفت پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال 34 نفر و سرمایه‌گذاری 39 میلیارد ریال صادر شده است، گفت: 20 جواز با سرمایه‌گذاری 363 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 320 نفر صادر و در سال جاری نیز 12 فقره با ظرفیت اشتغال 226 نفر و سرمایه‌گذاری 274 میلیارد ریال پروانه صادرشده است.

علی حبیبی‌کیا تعداد واحدهای صنعتی این شهرستان را 92 واحد برشمرد و افزود: این واحدهای صنعتی ظرفیت اشتغال 2 هزار و 189 نفر را دارد که 992 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌ شده است اما تنها 43 واحد فعال و 23 واحد نیز نیمه فعال هستند و 26 واحد غیرفعال هم ارزش 98 میلیارد ریالی دارد.

وی بیان کرد: 11 فقره پروانه معدن به ارزش 25 میلیارد ریال با مساحت 64 کیلومتر و ذخایر 28 هزار و 220 تن سنگ لاشه و دولومیت در این شهرستان صادر شده که 6 معدن فعال و نیمه فعال و مابقی در دستور کار برای برگرداندن به‌وضعیت فعالی است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان یادآور شد: در طرح تنظیم بازار تاکنون 110 تن قند و شکر، 71 تن گوشت مرغ، 39 تن گوشت قرمز، 343 تن برنج و یک هزار و 813 حلقه لاستیک در سطح شهرستان توزیع‌ شده است.

ساماندهی 388 مبلغ زن و مرد در قوچان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه این سازمان متولی حوزه تبلیغات دینی بوده و در مناسبت‌های مختلف اقدام به اعزام مبلغ در سطح نقاط مختلف شهری و روستایی می‌کند، گفت: 388 نفر مبلغ زن و مرد در این شهرستان سازمان‌دهی شده‌اند که سال گذشته یک هزار و 11 اعزام در مناسبت‌های مختلف صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام هادی ایمانی نیا ادامه داد: 143 هیأت مذهبی شناسنامه‌دار و 21 خانه و مؤسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند و در سال گذشته نیز 99 امام جماعت برای اقامه نماز به مدارس و ادارات اعزام‌ شده‌اند.

تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی برای روستاهای قوچان

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با اشاره به تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی در این شهرستان گفت: سال گذشته برای دهستان قوچان عتیق و 6 روستای بخش باجگیران این سند به‌صورت دهستانی تهیه شد اما در سال جاری این سند توسعه برای تک‌تک روستاها به‌صورت جدا تنظیم می‌شود.

هادی رجایی‌نیا تصریح کرد:‌ ابلاغ اعتبارات یارانه‌ای از محل اعتبارات تملک دارایی برای این شهرستان انجام‌ شده که دستگاه‌های دارای سهمیه این اعتبارات را برای سود واحدهای تولیدی، بازسازی و ‌طرح‌های نیمه‌تمام جذب کند.

وی با بیان اینکه سال 98 سال انتخابات بوده و همه دستگاه‌های و نهادهای عمومی حق ورود به‌بحث‌های انتخاباتی را ندارند، تأکید کرد: حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری آن‌ها در این عرصه یک اصل بوده و نامزدهای احتمالی و حامیان آن‌ها باید اخلاق و انصاف را در فضای عمومی و مجازی مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای اداری قوچان میزان بارندگی در این شهرستان را تاکنون 486 میلی‌متر دانست که طی 35 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و تصریح کرد:‌ نباید فریب این میزان بارندگی و بارش را بخوریم زیرا حجم آب پشت سد تبارک در این شهرستان به 30 درصد میزان حجم اصلی آن رسیده درصورتی‌که آب جمع‌آوری‌شده پشت سدهای کشور به حدود 80 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول