اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شوراهای حل اختلاف سمنان و تنها یک قاضی!

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سمنان با اشاره به فعالیت 108 شورای حل اختلاف شهری و روستایی در این استان گفت: در مجموع یک قاضی شورای حل اختلاف در سمنان فعال است.

شوراهای حل اختلاف سمنان و تنها یک قاضی!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی امیری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان به مناسبت هفته قوه قضاییه، با پاسداشت هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش، حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضا را از معضلات این قوه دانست و اظهار کرد: تأسیس نهاد شورای حل اختلاف یکی از راهکارهای کاهش معضل پرونده‌های بالا بوده است.

وی افزود: استان سمنان بعد از تصویب آخرین قانون شورای حل اختلاف در سال‌های اخیر در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بخش پیشرفت چشمگیری داشت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سمنان بیان کرد: در حال حاضر، کل شعب شوراهای حل اختلاف به شبکه سراسری مدیریت پرونده‌های قضایی متصل است.

امیری ادامه داد: از بیش از 130 هزار ابلاغ صادره در سال گذشته در شوراهای حل اختلاف، 110 هزار ابلاغ معادل 83 درصد کل این تعداد الکترونیکی بوده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، 36 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان سمنان شده و 300 پرونده از موجودی اولیه که بیش از دو هزار پرونده بود، کاهش یافته است.

امیری بیان کرد: فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف، رسیدن به صلح و سازش بوده و در سال گذشته پنج درصد به میزان صلح و سازش‌ها افزوده شد و میانگین سازش در شوراهای حل اختلاف سمنان حدود 40 درصد است.

وی بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان سمنان، 32 روز بوده و در تمام شهرها و روستاهایی که ایجاد این مرکز ضرورت دارد، شوراهای حل اختلاف فعال است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سمنان با بیان اینکه در مجموع 108 شورای حل اختلاف شهری و روستایی در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معضل شوراهای حل اختلاف، نیروهای قضایی بوده و در مجموع یک قاضی شورای حل اختلاف در سمنان فعال است.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول