به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا محامد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به تعداد دفاتر ثبت اسناد استان اظهار کرد: 100 دفتر ثبت اسناد در استان قم داریم که علاوه بر قم، در شهرهای دیگر استان قم هم مستقر هستند، از 90 سال پیش دفاتر ثبت اسناد ایجاد شدند و کار این دفاتر خطیر است، دفاتر جلوی بسیاری از مشکلات ثبتی را گرفتند.
وی ادامه داد: هر سندی که در دفتر ثبت اسناد تنظیم شود، جلوی تشکیل یک پرونده در دادگاه را میگیرد، به صورت غیرمستقیم و مستقیم عوارض شهرداری در حین تنظیم اسناد در دفاتر ثبت اسناد اخذ میشود.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم افزود: وظیفه این کانون بازرسی و نظارت بر کار دفاتر ثبت اسناد است و کانون به اداره کل ثبت اسناد در این زمینه کمک میکند، پیش از تشکیل کانون در قم، بازرسی از اسناد ثبت شده در دفاتر ثبت اسناد به روز نبود و طی سالهای اخیر سرعت بازرسی از اسناد زیاد شده است.
محامد با اشاره به پروندههای تخلفات دفاتر ثبت اسناد رسمی در استان قم اظهار کرد: 38 پرونده مربوط به این دفاتر در دادگاه انتظامی در سال گذشته تشکیل شد که حکم بیشتر از آنها برائت بود و برخی دیگر به جریمه نقدی، درج در پرونده، انفصال موقت یا دائم محکوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت کار سردفتر اسناد رسمی، او با محدودیتهایی مثل کار تجاری، حضور در شرکت اقتصادی و سفر به خارج از کشور مواجه است.
انتهای پیام/78004