اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وجود 100 دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم گفت: دفتر ثبت اسناد در استان قم داریم که علاوه بر قم، در شهرهای دیگر استان قم هم مستقر هستند.

وجود 100 دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا محامد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به تعداد دفاتر ثبت اسناد استان اظهار کرد: 100 دفتر ثبت اسناد در استان قم داریم که علاوه بر قم، در شهرهای دیگر استان قم هم مستقر هستند، از 90 سال پیش دفاتر ثبت اسناد ایجاد شدند و کار این دفاتر خطیر است، دفاتر جلوی بسیاری از مشکلات ثبتی را گرفتند.

وی ادامه داد: هر سندی که در دفتر ثبت اسناد تنظیم شود، جلوی تشکیل یک پرونده در دادگاه را می‌گیرد، به صورت غیرمستقیم و مستقیم عوارض شهرداری در حین تنظیم اسناد در دفاتر ثبت اسناد اخذ می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم افزود: وظیفه این کانون بازرسی و نظارت بر کار دفاتر ثبت اسناد است و کانون به اداره کل ثبت اسناد در این زمینه کمک می‌کند، پیش از تشکیل کانون در قم، بازرسی از اسناد ثبت شده در دفاتر ثبت اسناد به روز نبود و طی سال‌های اخیر سرعت بازرسی از اسناد زیاد شده است.

محامد با اشاره به پرونده‌های تخلفات دفاتر ثبت اسناد رسمی در استان قم اظهار کرد: 38 پرونده مربوط به این دفاتر در دادگاه انتظامی در سال گذشته تشکیل شد که حکم بیشتر از آن‌ها برائت بود و برخی دیگر به جریمه نقدی، درج در پرونده، انفصال موقت یا دائم محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت کار سردفتر اسناد رسمی، او با محدودیت‌هایی مثل کار تجاری، حضور در شرکت اقتصادی و سفر به خارج از کشور مواجه است.

انتهای پیام/78004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول