اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

موانع موفقیت معلولان در جامعه باید شناسایی و رفع شود

بخشدار مرکزی هرسین گفت: موانع رشد و تعالی و موفقیت معلولان در جامعه باید شناسایی و رفع شود و سازوکارهایی مؤثر در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آنان اندیشیده شود.

موانع موفقیت معلولان در جامعه باید شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه توانمندسازی معلولان در راستای برنامه CBR شهری شهرستان هرسین با حضور ولی دارایی‌نیا بخشدار مرکزی و رئیس اداره بهزیستی هرسین برگزار شد.

بخشدار مرکزی هرسین در این جلسه، اظهار داشت: افراد معلول جامعه باید به تمام خدمات اجتماعی و رفاهی دسترسی داشته داشته باشند و از آن استفاده کنند و اداره بهزیستی در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کند.

دارایی‌نیا ادامه داد: ایجاد اشتغال برای معلولان در توانمندسازی و غلبه بر مشکلات روحی و روانی و افزایش اعتماد به نفس آنان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی استفاده از ظرفیت افراد متمکن جامعه به‌عنوان یکی از راه‌ها و ظرفیت‌های توانمندسازی معلولان یاد کرد.

  به گفته دارایی‌نیا، موانع رشد و تعالی و موفقیت معلولان در جامعه باید شناسایی و رفع شود و سازوکارهایی مؤثر در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آنان اندیشیده شود.

رئیس اداره بهزیستی هرسین در ادامه این جلسه ضمن اعلام این خبر که طرح توانمندسازی معلولان(Cbr) مبتنی بر جامعه در شهرستان هرسین در حال اجراست، افزود: مجری برنامه‌ها و اهداف طرح مذکور در شهرستان هرسین کیلنیک مددکاری بامداد است.

علی‌حسن نظری تصریح کرد: ارائه وسایل توانبخشی‌، ایجاد اشتغال پایدار‌، آموزش مهارت‌های اجتماعی و مناسب‌سازی محل زندگی معلولان بخشی از برنامه‌های این طرح است.

 به گفته این مسؤول، در این راستا از ظرفیت افراد خیر، شورای اسلامی شهر و بسیج سازندگی استفاده خواهد شد و این مهم نیازمند عزم جدی و تعاملات بین سازمانی در سطح شهرستان هرسین است.

نظری افزود: موضوع مناسب‌سازی یکی از ملاک‌های حقوق شهروندی است که برحسب وظیفه سازمانی، بهزیستی به‌عنوان متولی باید همگام و همراه با اداره‌های مرتبط در تسهیل فیزیکی اداری و اجتماعی تلاش کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول