اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت سرانه آموزشی هرمزگان را تا قبل از آغاز سال تحصیلی اصلاح کند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت قبل از آغاز سال تحصیلی جدید سرانه آموزشی استان را اصلاح کند.

دولت سرانه آموزشی هرمزگان را تا قبل از آغاز سال تحصیلی اصلاح کند

احمد مرادی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی و امکانات مورد نیاز برای هر دانش‌آموز ایرانی دارای استاندارد مشخص است، اظهار داشت: متاسفانه ثبت‌نام و حضور دانش‌آموزان افغانی در سرانه امکانات آموزشی استان دیده نشده و این امر در سال تحصیلی قبل موجب ازدحام دانش‌آموز در برخی مدارس و ضعف در آموزش سایر محصلین شد.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید به این تعداد اضافه شود که موجبات نگرانی خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان را فراهم کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی برخی از دانش آموزان افغانی بازمانده از تحصیل هستند و برخی مواقع مشاهده می‌شود دانش‌آموزی با چند سال سن بالاتر با سایر دانش‌آموزان در یک کلاس حضور دارد. 

مرادی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر پیش‌بینی لازم برای سال تحصیلی جدید صورت پذیرد گفت: سال‌هاست که میزبان برادران و خواهران مسلمان افغان هستیم و بنده به هیچ عنوان مخالف تحصیل دانش آموزان عزیز افغانستانی نیستم، اما باید دغدغه خانواده‌ها را نیز مدنظر قرار داد.

وی ابراز داشت: قطعاً اجحاف در حق دانش آموزان ایرانی و محروم کردن آنان از سرانه آموزشی استاندارد در آینده ممکن است تبعات بیشتری به همراه داشته باشد. ضمن اینکه سازمان ملل برای ساخت مدارس اختصاصی مهاجرین، اعتباراتی را اختصاص داده است که متاسفانه ساخت آنها نیمه کاره مانده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید تصور شود چون افغانی‌های مقیم هرمزگان تریبونی برای بیان مشکلاتشان ندارند مدیران می‌توانند تامین نیازمندی‌های آنها را به تاخیر بیاندازند. 

مرادی از کلیه مسؤولین امر خواست هرچه سریع‌تر نسبت به مانده و مسؤولین امر باید هرچه سریع‌تر نسبت به تمکیل و بهره‌برداری مدارس اختصاصی افغانی‌های مقیم استان اقدام کنند تا دغدغه خانواده‌های ایرانی و افغانی برای تحصی فرزندانشان حل شود در غیر این صورت به عنوان نماینده مردم، وزرای مربوطه را جهت تعیین تکلیف موضوع به مجلس دعوت می‌کند.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول