اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مرکز نگهداری از معتادان متجاهر اهواز آماده بهره‌برداری است

استاندار خوزستان گفت: فاز اول مرکز ماده 16 نگهداری از معتادان متجاهر که بر زمین مانده بود اکنون با همکاری سپاه آماده بهره‌برداری است.

مرکز نگهداری از معتادان متجاهر اهواز آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش مبارزه با مواد مخدر با اشاره به رشد 384 درصدی انواع روان‌گردان‌ها در سال‌های اخیر، اظهار کرد: تعداد انواع مختلف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به 803 نوع رسیده است و امروز گردش مالی سرسام‌آور قاچاق مواد مخدر این مسئله را به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل کرده است.

وی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و سایبری وسیله‌ای برای توسعه و تبلیغ مواد مخدر شدند و سن مبتلایان به این مواد کاهش یافته است و نیازمند این است که راه مقابله مؤثر در این مسیر را پیدا کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به احداث بیش از 2 هزار کیلومتر انسداد فیزیکی و الکترونیکی در مرزها، عنوان کرد: حال که مسیرهای خاکی مسدود شد قاچاقچیان از مسیرهای آبی استفاده می‌کنند و در این شرایط خوزستان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد زیرا در مسیر تردد قرار است و اقداماتی نیز برای انسداد مرزهای آبی انجام شد.

وی گفت: کشور ایران بیش از 3 هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در این حوزه تقدیم کرده است و 11 هزار و 500 تن مواد مخدر و روان‌گردان کشف و توقیف شد که نشان می‌دهد ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در سطح بین‌الملل است.

شریعتی گفت: فاز اول مرکز ماده 16 نگهداری از معتادان متجاهر که بر زمین مانده بود اکنون با همکاری سپاه آماده است و در 2 روز آینده شرایط تجهیز آن فراهم می‌شود تا معتادان متجاهر منتقل شوند و شرایط برای بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم نشاط‌آفرینی در جامعه برای جوانان، عنوان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان ارشاد قرار داده شد تا در ایجاد فضای شاد برای جوانان اقدامات لازم را انجام دهد و این برنامه‌ها باید به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی گفت: پس از اتمام این اعتبار بار دیگر اعتبار به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اعتباراتی در حوزه ورزش و جوانان نیز اختصاص داده شد.

شریعتی گفت: شهردار اهواز جوان، باانگیزه و پرتحرک است و با دغدغه‌های جوانان بیشتر آشنا است و با توجه به تجربه در حوزه فرهنگی که دارد انتظار داریم شهرداری اهواز در مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط در بین جوانان نقش بارزتری را ایفا کند.

انتهای پیام/72065/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول