اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعتراضات در موریتانی به دنبال اعلام نتایج انتخابات

رسانه‌های محلی موریتانی از اعتراضات مردمی به دنبال اعلام پیروزی وزیر دفاع سابق این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر دادند.

اعتراضات در موریتانی به دنبال اعلام نتایج انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اعلام پیروزی «محمد ولد الغزوانی» وزیر دفاع سابق موریتانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم برای بیان اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند.

در پی این اعتراضات، «احمد ولد عبدالله» وزیر کشور موریتانی نیز چهار نامزد رقیب الغزوانی در انتخابات را احضار کرد و از آنها خواست تا معترضان را آرام کنند.

طبق گزارش وبگاه «صحراء میدیا»، نامزدهای معارض انتخابات گفتند که وزارت کشور آن‌ها را احضار کرده و از آن‌ها خواسته است تا اعتراضات مردمی را آرام کنند.

«محمد ولد مولود» یکی از نامزدهای معارض یکشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که آن‌ها با درخواست وزارت کشور مخالفت کرده و گفته‌اند که علت خشم مردمی، اعلام پیروزی الغزوانی پیش از تکمیل شمارش آرا است.

وبگاه «الأخبار» نیز گزارش داد که نامزدهای معارض دیشب در بیانیه‌ای مخالفت خود با اعلام پیروزی الغزوالی را اعلام و بر تصمیم خود برای رهبری مبارزات مسالمت‌آمیز ملت موریتانی جهت حمایت از گزینه‌های انتخابات و دستآوردهای دموکراتیک خود تأکید کردند.

کمیته مرکزی انتخابات موریتانی اعلام کرد که ولد الغزوانی با کسب حدود 52 درصد، پیروز انتخابات شد.

ولد بلال رئیس کمیته مذکور در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر گفت که میزان مشارکت در این انتخابات ۶۶/۶۲ درصد بوده است.

الغزوانی(۶۲ ساله) وزیر دفاع سابق و از نزدیکان محمد ولد عبدالعزیز است. وی در کارنامه خود تصدی مناصب نظامی از جمله ریاست ستاد مشترک ارتش در سال ۲۰۰۹ و فرماندهی کل ارتش در سال ۲۰۱۳ را دارد.

عبدالعزیز پیش از برگزاری انتخابات در سخنانی گفته بود که پیروزی یکی از پنج رقیب ولد الغزوانی در انتخابات، می‌تواند کشور را به عقب بازگرداند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول