اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در راستاي ايجاد ارتباط مستمر و پويا بین دانشگاه و صنعت تفاهم‌نامه‌ای بین شركت شهرك‌های صنعتی استان اصفهان و مركز آموزش عالي شهرضا بسته شد.

 پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد جواد بگی عصر امروز در نشستی با رئیس دانشگاه دولتی شهرضا با بیان این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان یک شرکت توسعه‌ای و زیرساختی است، اظهار داشت: بخشی از خدمات شرکت شهرک‌های استان اصفهان ایجاد 70 شهرک صنعتی به مساحت 12 هزار و 20 هکتار است و در حال حاضر هم 8 شهرک صنعتی به مساحت هزار و 200 هکتار در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به این‌که توسعه 2 هزار هکتاری شهرک‌ها در دستور کار است، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها، فیبرنوری، ایستگاه آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه و فضای سبز از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است.

وی با اشاره به وجود 8 شهرک صنعتی خصوصی در استان اصفهان گفت: بیش از 61 درصد صنایع استان اصفهان زیر مجموعه شرکت شهرک‌های استان اصفهان است و 95 درصد صنایع استان اصفهان صنایع کوچک و متوسط و 5 درصد مانند ذوب‌آهن و فولاد مبارکه جزو صنایع بزرگ هستند.

بگی با اشاره به انعقاد 9 هزار و 600 قرارداد صنعتی و به بهره‌برداری رسیدن 6 هزار قرارداد بیان کرد: رسالت دوم شرکت شهرک‌ها، خدمات حمایتی و توسعه‌ای است که در این راستا حدود 11 خدمت را به صورت کاملاً رایگان و یارانه‌ای ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به برگزاری بیش از 500 دوره آموزشی با 10 هزار نفر شرکت کننده در سال گذشته، تصریح کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان و بیشترین تعداد برگزاری یک دوره در شاخص‌های ما HSE بوده چون بیشترین میزان تلفات در استان اصفهان در تعداد کارگران بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های کارآفرینی، مهارتی، مدیریتی، تحقیق و توسعه و خدمات کسب و کار عنوان کرد: دانشگاه‌ها در افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌ها می‌توانند کمک کنند، چه در دوره‌های کوتاه مدت در قالب ضمن خدمت و چه در تعریف رشته‌هایی که مورد نیاز صنعت است.

تحصیلات دانشگاه‌ها فرد را آماده ورود به بازار کار نمی‌کند

بگی با بیان این‌که تحصیلات دانشگاه‌ها تحصیلاتی است که فرد را آماده ورود به بازار کار نمی‌کند، افزود: تنها صرف داشتن معلومات تجربی سبب موفقیت در عرصه کار نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که 80 درصد هزینه‌های دوره مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی را شرکت شهرک‌های استان اصفهان تقبل می‌کند تا یک نیروی کار آمادگی لازم را برای ورود پیدا کند، بیان کرد: نیرویی که داخل واحد است ضمن آموختن مهارت‌افزایی باید با علوم و فنون روز آشنا شود و بهترین مراکز، دانشگاه‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد دوره‌ها به صورت عمومی و تخصصی باید در اختیار خود دانشگاه‌ها و 30 درصد در کنار صنعت باشد، این طرح را از طریق معاونت آموزش وزارت‌خانه برای طرح در هیأت دولت ارائه داده‌ایم، این طرح باید در کشور عملیاتی شود.

نیازمند نیروهای تخصصی و حرفه‌ای در صنعت هستیم

بگی با تأکید بر این‌که وزارت علوم باید در تدوین رشته‌های جدید در دانشگاه شهرضا دوراندیشی کند، افزود: رشته‌های عمومی در تمامی مراکز وجود دارد، ما نیازمند نیروهای تخصصی و حرفه‌ای هستیم و مدارک عمومی دیگر خیلی کاربرد ندارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر این‌که از سال گذشته به دنبال رفع نیازهای فن‌آورانه واحدهای صنعتی هستیم، عنوان کرد: واحدهای صنعتی در مصرف انرژی بسیار هزینه می‌کنند بنابراین به دنبال استفاده از تکنولوژی در بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی هستیم.

وی با بیان این‌که در راستای رفع‌نیازهای فن‌آورانه واحدهای صنعتی در منطقه جنوب استان اصفهان دانشگاه شهرضا را به عنوان محور قرار می‌دهیم، افزود: در شهرستان شهرضا بیش از 10 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و فعالیت‌های رو به گسترشی دارند.

بگی با اشاره به فعالیت‌های شرکت شهرک‌های استان اصفهان در فن بازار گفت: شرکت شهرک‌های استان اصفهان نیازهای فن‌آورانه واحدهای صنعتی را که به دانشگاه‌ها اعلام می‌‌شود را استعلام می‌کند و اگر کسی بتواند آن نیاز را برطرف کند، شرکت شهرک‌ها عاملیت انعقاد قرارداد بین این دو واحد می‌شود.

رفع نیازهای فن‌آورانه واحدهای صنعتی از سوی شرکت شهرک‌ها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: اگر نیازهای فن‌آورانه برطرف شود شرکت شهرک‌ها کمک بلاعوض به واحد صنعتی می‌کند که آن واحد صنعتی کمک را به آن نخبه که نیاز واحد را رفع کرده، پرداخت می‌کند، از طرفی دیگر اگر یک صاحب ایده به دنبال سرمایه‌گذار است در قالب دعوت از صاحبان سرمایه با صاحبان ایده جلسه برگزار می‌کنیم، اگر طرح توجیه‌پذیر است این اتفاق عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حوزه خوشه‌های صنعتی و رفع نیازهای آموزشی و فن‌آورانه شرکت شهرک‌ها بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: در بحث تورهای صنعتی چه تورهای دانشجویی و بالعکس و تورهای بین‌المللی تا سقف 50 درصد، شرکت شهرک‌های استان اصفهان حمایت می‌کند.

بگی با بیان این‌که در راستای رفع نیازهای فن‌آورانه واحدهای صنعتی شرکت‌ شهرک‌های استان اصفهان از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کند، بیان کرد: ایجاد رشته‌های مهندسی انرژی و پلیمر در دانشگاه شهرضا نیاز شهرستان و جنوب استان اصفهان است و زمینه‌ساز ارائه خدمات به واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: در راستای ایجاد ارتباط مستمر و پویا بین دانشگاه و صنعت در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و مرکز آموزش عالی شهرضا بسته شد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه شهرضا با شرکت شهرک‌های استان اصفهان

امیرحسین علی‌بیگی در ادامه این نشست با تأکید بر این‌که ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید به نحو شایسته تقویت شود، اظهار داشت: در راستای موفقیت دانش‌آموختگان و قدم در مسیر کارآفرینی و موفقیت در صنعت، باید روحیه کارآفرینی دانش‌آموختگان تقویت شود که این امر مستلزم ارتباط منسجم دانشگاه با بخش صنعت است.

رئیس دانشگاه شهرضا با اشاره به تحصیل بیش از هزار دانشجو در دانشگاه شهرضا افزود: دانشگاه شهرضا دارای رشته‌های فنی مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و با توجه به وجود شهرک صنعتی رازی، این دانشگاه به دنبال ایجاد رشته‌های مهندسی انرژی و مهندسی پلیمر است.

وی با بیان این‌که در دانشگاه شهرضا در مقطع ارشد، رشته مهندسی برق گرایش قدرت ایجاد شده است، گفت: براساس برنامه راهبردی موظف هستیم تا دو سال آینده کارشناسی ارشد گرایش‌های مختلف رشته مکانیک و کامپیوتر و گرایش‌های دیگر رشته کارشناسی برق را در دانشگاه ایجاد کنیم.

علی‌بیگی با اشاره به وجود اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرضا از نیروهای بومی فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌های بزرگ کشور، بیان کرد: در دو سال گذشته اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرضا دو برابر شده و مسؤولیت جذب هیأت علمی دانشگاه های منطقه 6 کشور نیز با دانشگاه شهرضا است.

رئیس دانشگاه شهرضا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی، پژوهشی و خدمات مهندسی دانشگاه شهرضا با شرکت شهرک‌های استان اصفهان اظهار داشت: به طور قطع از این طریق اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه ارتباط‌شان با صنعت تقویت می‌شود و از مزایای این تفاهم‌نامه هر دو طرف بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این‌که امیدوار هستیم مبادله این تفاهم‌نامه آغاز یک فرایند مؤثر برای تقویت تعامل صنعت و دانشگاه باشد، تصریح کرد: دانش‌آموختگان دانشگاهی باید کارآفرین باشند و یکی از ظرفیت‌های این دانشگاه اعضای هیأت علمی جوان و محققان خوب است.

علی‌بیگی با اشاره به انعقاد سه تفاهم‌نامه پژوهشی دانشگاه شهرضا در حوزه صنعت گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها لازمه آموزش عالی امروز است که باید گسترش یابد.

انتهای پیام/63101/ج30/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول