اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رونمایی از 31 بانک امانات پزشکی اهدایی خیر نمونه کشوری

با حضور مسوولان ارشد ملی، استانی و شهرستانی آئین رونمایی از 31 بانک امانات اهدایی خیر نمونه کشوری در گنبدکاووس برگزار شد.

رونمایی از 31 بانک امانات پزشکی اهدایی خیر نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مردمان استان گلستان که نگارستان ایران نام گرفته است از مهربان‌ترین و نیکوکارترین افراد ایران اسلامی‌اند که همواره و در همه صحنه‌ها نشان داده‌اند برای کمک به همنوع و مردم عزیز کشورمان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در وسط میدان خوش درخشیده‌اند.

به طور مثال سیلاب نوروزی در گلستان علاوه بر اینکه موجب شد تا سیل ویرانگری از آب، گل و لای در خانه و کاشانه مردم به راه بیافتد موج و سیلی دیگر را نیز به راه انداخت که به سیل مهربانی نامیده شد. نامی بسیار برازنده که نمایانگر عمق مهربانی و عشق مردم استان گلستان به یکدیگر و کمک به همنوع بود.

اما یکی از خیرین بزرگ گنبدکاووس که به عنوان خیر نمونه کشوری مورد تقدیر مسوولان ملی نیز قرار گرفته است «حاج محمد شهرکی» است که علاوه بر خدمات بسیار خود در حوزه سلامت، فرهنگ، آموزش و ... در ابتکاری بی‌بدیل طرح تهیه و ارسال بانک امانات پزشکی به 31 استان کشور را ابداع و اجرایی کرد.

به همین منظور مراسمی با عنوان رونمایی از این بانک‌های امانات و آغاز فرآیند ارسال به استان‌های هدف در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر گنبدکاووس برگزار شد:

* ارسال 34 ست تجهیزات پزشکی به 31 استان کشور

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این آئین با اشاره به اینکه این روزها مجالی است برای تقدیر از همه مدیران و مسوولانی که در سیل اخیر به کمک ما شتافتند تا به مردم خدمت کنیم، افزود: به لطف خدا و با همدلی و همراهی همه مدیران و مسوولان استانی و ملی توانستیم در جمعیت هلال احمر خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم عزیز استان گلستان باشیم.

هروی با بیان اینکه در شهرستان گنبدکاووس شاهد مدیریت بسیار خوب و منحصر به فردی در حوزه سیلاب اخیر بودیم، اظهار کرد: از فرماندار ویژه این شهرستان و امام جمعه مردمی گنبدکاووس که دغدغه ما و مردم را دغدغه خود می دانند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه امروز برای تکریم و ترویج اقدامی خیر و نیکو دور هم جمع شده‌ایم، خاطرنشان کرد: حاج محمد شهرکی از خیرین برتر کشوری که در حوزه‌های مختلف خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کرده‌اند در اقدامی مبتکرانه ست تجهیزات پزشکی را برای استفاده مردمی که شرایط هزینه کردن در بیمارستان یا خرید وسایل را ندارند تهیه کرده و به 34 نقطه در 31 شهرستان ارسال می‌کنند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه ست تجهیزات بانک امانات پزشکی برای هفت استان در ماه‌های گذشته ارسال شده است، ادامه داد: امروز نیز 24 ست دیگر که هر کدام شامل بیش از 20 قلم کالا هستند برای استان‌های باقیمانده ارسال خواهد شد.

* ایده ایجاد بانک امانات از خود کار بزرگتر است

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی مبنی بر پاداش بزرگ خداوند به نیکوکاران، تصریح کرد: در روایات ما آمده است که هر کس سنت نیکویی را از خود بر جای بگذارد تا قیامت از مواهب این کار نیکوی خود بهره خواهد برد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه ایده اجرای این کار نیکو و ایجاد بانک امانات پزشکی از خود کار بسیار بزرگتر و مهم‌تر بوده است، اضافه کرد: باید از حاج محمد شهرکی که این ایده بزرگ و تاریخی را عملیاتی کرده تشکر کرده و دست مریزاد بگوئیم.

وی با تاکید بر اینکه دل دریایی این خیر بزرگوار باعث شده تا این کار خود را به کل کشور و تمامی استان‌ها تعمیم بدهند، افزود: امروز وظیفه مدیران و مسوولان سازمان هلال احمر کشور این است که این اقدام را به عنوان الگو به خیرین همه استان‌ها معرفی کنند تا این بانک امانات را در تمامی شهرها و نقاط جغرافیایی کشور ایجاد کنیم.

* حاج محمد شهرکی هر زمان مردم در مشکل بوده‌اند به وسط میدان آمده است

فرماندار ویژه گنبدکاووس در آئین رونمایی از ست بانک امانات تجهیزات پزشکی اهدایی از سوی خیر نمونه کشوری با برشمردن برخی ویژگی‌های منحصر به فرد این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...، اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس در تمامی این زمینه‌ها همواره حرف‌های بسیاری را برای گفتن در سطح کشور دارد.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه گنبدکاووس در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری توانسته در سالهای اخیر رتبه نخست استان گلستان را کسب کند، افزود: در تولید، صنعت و رونق تولید و فضای کسب و کار نیز گنبدکاووس توانسته آثار ماندگاری را در سطح استان بر جای بگذارد که تنها یکی از آنها کسب 60 درصد سرمایه گذاری‌های سال گذشته در سطح استان است.

وی افتخارات و ظرفیت‌های شهرستان گنبدکاووس در حوزه خیریه و نیکوکاری را بسیار بالا و بی‌بدیل دانست و گفت: حاج محمد شهرکی تنها یکی از این افراد خیر و نیکوکار است که هر گاه مردم به او نیاز داشته‌اند با تمام وجود به وسط میدان آمده و با تواضع و دل بزرگ به مردم زلزله زده کرمانشاه، ورزقان، حادثه زمستان یورت آزادشهر و همین سیل اخیر استان گلستان کمک کرده است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ساخت مرکز جامع سرطان، تهیه دو دستگاه «سی تی اسکن» برای بیمارستان‌های گنبدکاووس، مشارکت در ساخت خانه‌های بهداشت و مدرسه، اعطای چندین هزار بسته لوازم آموزشی و تحصیلی و ... تنها بخشی از اقدامات این خیر بزرگوار است.

* ایده این کار در یکی از بیمارستان‌ها به ذهنم رسید

خیر و نیکوکار کشوری در این مراسم با اشاره به اینکه من خودم را واسطه‌ای می‌دانم که مورد امتحان خدا قرار گرفته‌ام، افزود: این مال و ثروت وسیله آزمایش الهی و امانتی است که ما را مورد امتحانی قرار می‌دهد که نشان دهیم می‌دانیم رزاق و نعمت دهنده واقعی کیست یا خیر؟

محمد شهرکی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند که نگذارید بیماران جز درد بیماری درد دیگری را تجربه کنند، تاکید کرد: این موضوع همیشه در ذهن من بود که چگونه می‌توانم بخشی از مشکلات بیماران را در حوزه مادی و معنوی رفع کنم.

وی جرقه این اقدام و ابداع در ذهن خود را حضور در یکی از بیمارستان‌های شهرستان و وضعیت جسمانی برخی بیماران دانست که تنها به دلیل عدم تمکن مالی برای تهیه لوازم پزشکی مجبور به حضور در بیمارستان بودند و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این مسیر با همکاری و هماهنگی خیرین سایر استان‌ها و شهرستان‌ها توسعه دهیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول