اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تهیه نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون‌کنار/امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود،‌گفت: نقشه دریایی بنادر نوشهرو فریدون‌کنار منتشر شد.

تهیه نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون‌کنار/امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی هیدروگرافی امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح، رئیس سازمان نقشه‌برداری و جمعی دیگر از اعضای کمیته ملی هیدروگرافی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است.

لزوم بازنگری نحوه نظارت بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و هیدروگرافی کشور، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی، ارائه گزارش عملکرد و اقدامات کمیته ملی هیدروگرافی، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی و کنترل لایروبی از طریق عملیات هیدورگرافی از موضوعاتی است که در همایش امروز بحث و بررسی می‌شود.

کالیبراسیون میدانی ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و اهمیت آن در هیدروگرافی، آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی، بهبود داده‌های ارتفاع سنجی ماهواره‌ای درمناطق ساحلی و آب‌های داخلی و جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی و نقش سازمان بنادر در تامین ایمنی دریانوردی منطقه از دیگر مواردی است که در همایش امروز بررسی و طرح می‌شود.

در ابتدای این مراسم مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: کشتی‌هایی که در آب‌های ایران تردد دارند از نقشه‌های تهیه شده ایران استفاده می‌کنند.

علیرضا خجسته با بیان اینکه برنامه امسال سازمان بنادر تکمیل نقشه‌های دریایی است افزود: امسال نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون کنار منتشر شده است.

*نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود، گفت: برای استفاده کشتی‌های کوچک امکان استفاده از نقشه‌های کاغذی هم در کنار نقشه‌های دیجیتال فراهم شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول