اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آتش به جان علف‌های هرز در زنجان افتاده است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از انجام روزانه 15 تا 20 عملیات اطفای حریق علف‌های هرز در زنجان خبر داد و گفت: عدم رعایت نکات ایمنی از مهمترین علل آتش‌سوزی است.

آتش به جان علف‌های هرز در زنجان افتاده است

فؤاد حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افزایش آمار آتش‌سوزی در بین علف‌های هرز اظهار کرد: افزایش آتش‌سوزی علف‌های هرز تهدیدی بر حیات انسان و طبیعت است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه با آغاز فصل گرما یکی از وسیع‌ترین حریق‌هایی که از نظر آماری رتبه بیشتری در فصل تابستان دارد، مربوط به آتش‌سوزی علف‌های هرز است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه آتش‌سوزی موجب خسارات سنگین می‌شود و خاموش کردن آن نیز بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل بروز آتش‌سوزی خشکی علف‌های هرز بوده است، اضافه کرد: به همین دلیل کوچکترین بی‌احتیاطی موجب آتش‌‍‌سوزی می‌شود، چه بسا که در این شرایط، وزش بادهای گرم و ملایم باعث سرایت آتش به سایر نقاط می‌شود.

حبیبی با تأکید بر دقت نظر باغداران با هدف رعایت نکات ایمنی در بحث آتش‌سوزی تصریح کرد: گاها بروز آتش‌سوزی باغات، جنگل و مراتع در اثر سهل‌انگاری و عدم آگاهی شهروندان و کشاورزان رخ می‌دهد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آتش‌زدن علف‌های هرز، کاه و... موجب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات و مزارع و حتی جنگل و مراتع می‌شود، از شهروندان خواست راهکارهای اصولی همچون دپو نکردن خار و خاشاک و برگ درختان که یکی از عوامل تشدید آتش‌سوزی است را رعایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم اطمینان از خاموش بودن آتش قبل از خروج از باغ یا فضایی که آتش افروخته شده است و همچنین تمیز کردن باغ از زباله‌ها به ویژه  بطری‌های آب و پارچه‌های آغشته به مواد نفتی نیز از دیگر نکات ایمنی است که توصیه می‌کنیم شهروندان آن را رعایت کنند، گفت: همچنین از شهروندان می‌خواهیم از آتش‌زدن علف‌های هرز پرهیز کنند، چرا که این کار علاوه بر از بین بردن حاصلخیزی خاک موجب انهدام بافت خاک و کاهش ظرفیت نگهداری آب و رطوبت خاک منطقه می‌شود.

حبیبی در ادامه به تعداد عملیات‌های اطفای حریق در بحث آتش‌سوزی علف‌های هرز اشاره کرد و گفت: تقریبا روزانه 15 تا 20 مورد اطفای حریق علف‌های هرز توسط آتش‌نشانان انجام می‌شود، اطفای حریقی که یکی از عملیات‌های سخت برای آتش‌نشانان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول