اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهم‌ترین آسیب جامعه اعتیاد به مواد مخدر است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی مهم‌ترین آسیب جامعه را اعتیاد و مواد مخدر دانست و گفت: اعتیاد ریشه در سایر آسیب‌ها به ویژه طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی دارد.

مهم‌ترین آسیب جامعه اعتیاد به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود خلجی ظهر امروز در نشست کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: همه ما نسبت به محیط جامعه مسئولیت اجتماعی داریم که در راستای این مسئولیت مداخلات ما می‌تواند مؤثر واقع شود به‌ویژه کمک به افرادی که زمینه اعتیاد در آن‌ها وجود دارد و در بسیاری از مواقع در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند، مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم در برابر مواد مخدر آسیب‌پذیرند و همه ما وظیفه داریم در تبلیغ مضرات اعتیاد و نکاتی که منجر به انحراف می‌شود فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و در پیشگیری از اعتیاد مشارکت داشته باشیم افزود: بر این اساس دست یاری به سمت مردم دراز کرده تا در کنار ما قرار گیرند، کمک کنیم نهضت پیشگیری از مواد مخدر در کشور ایجاد شود تا شاهد نباشیم که سرمایه انسانی کشور به‌جای اینکه مولد باشد، مصرف‌کننده مواد مخدر شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه پلیس در حوزه مواد مخدر اطلاع‌رسانی به مردم از طریق تولیدات تلویزیونی در قالب تیزر و انیمیشن و همچنین حضور در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: بیش از 800 کارگاه آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت کارشناسان انتظامی و مربیان آموزش همگانی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی، اصناف و... برگزار شده و منابع آموزشی را در اختیار مسوولان مراکز آموزشی قرار داده تا در مدارس، مساجد و محیط‌های کار ارائه دهند.

خلجی در ادامه عنوان داشت: نمایش فیلم‌های آموزشی متناسب با محیط‌های مختلف در راستای آگاه‌سازی ظرفیت بالایی از جوانان آگاه‌سازی نسبت به تهدیدات مواد مخدر یکی دیگر از اقدامات پلیس در این حوزه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر در استان از سوی پلیس آموزش چهره به چهره دیدند که هر یک از این افراد آموزش‌های دریافت شده را به دیگران منتقل کرده‌اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: مهم‌ترین لایه‌ای که می‌تواند از اعتیاد پیشگیری کند، خانواده است، خانواده باید ببیند، چه تغییری در رفتار اعضای خانواده به وجود آمده است تا متناسب با آن عکس‌العمل نشان دهد نه اینکه با یک رفتار نامتناسب باعث تشدید و ترویج مصرف و گرایش فرد سالم به سمت مصرف مواد مخدر شود.

خلجی در توصیه به والدین گفت: هرگونه تغییرات رفتاری در اعضای خانواده اعم از نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید چراکه ممکن است نشانه‌ای از مصرف آن‌ها به مواد مخدر باشد بر این اساس با رفتار متناسب و به‌موقع می‌توان در کاهش موارد اعتیاد مؤثر بود.

وی تصریح کرد: تغییرات رفتاری در مصرف‌کننده مواد مخدر متفاوت است بر این اساس ممکن است فردی کم‌خواب، دیگری پرخواب، یک نفر کم‌حرف و دیگری پرحرف شود. خانواده‌ها باید توجه کنند نه‌تنها در مصرف گل بلکه در سایر مواد مخدر تغییرات رفتاری به وجود آید علاوه بر این مواردی دیده می‌شود که خانواده‌ها باید نسبت به آن حساس باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دیگر علائم افراد مصرف‌کننده به‌ویژه در نوجوانان و جوانان پرخوری یا بی‌اشتهایی، گوشه‌گیری، پرخاشگری، عکس‌العمل شدید نسبت به رفتار خانواده و کناره‌گیری از درس در افراد درس‌خوان عنوان کرد.

خلجی در پایان به افرادی که در این حوزه فعالیت‌های مجرمانه دارند هشدار داد و گفت: پلیس با این پدیده به‌شدت برخورد قانونی خواهد کرد و بهتر است که این افراد رفتار خود را اصلاح کرده و از دست زدن به اعمال بزهکارانه که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازد خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول