اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عارف: دولت و مجلس به دنبال پیشبرد سیاست‌های ضد فساد باشند

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: دولت و مجلس باید به دنبال پیشبرد سیاست‌های ضد فساد باشند چرا که در شرایط فعلی، هیچ مصلحتی بالاتر از مبارزه با فساد و رانت نیست.

عارف: دولت و مجلس به دنبال پیشبرد سیاست‌های ضد فساد باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: امروز سیاست راهبردی نظام در پرهیز از تنش‌آفرینی و جنگ و تن ندادن به مذاکره است و بیش از هر زمان دیگری، نیازمند اقتدار، صبوری و همبستگی ملی است.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاست خارجی، تولید و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای، جایگاهی در دکترین دفاعی کشور ندارد، افزود: ما نیازمند آن هستیم که هدف میان‌مدت کشورمان مبنی بر حفظ برجام و عدم بازگشت مجدد به شورای امنیت را از طریق تقویت مسیر دیپلماتیک دنبال کنیم اما راهبرد سیاست خارجی کشور، نیازمند مقاومت، همبستگی ملی و ارتقای سرمایه اجتماعی است.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گاه ضرورت بازآفرینی سرمایه اجتماعی را چون امروز، مهم و حیاتی ندیده‌ام، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی دربردارنده اعتماد عمومی است و اعتماد عمومی مردم، نیازمند عزم و باور جدی به مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است که با یک رویکرد فراگیر و عزم جدی در مبارزه با فساد، می‌توان مدیریت کشور را از بحران ناکارآمدی و همچنین اعتماد مردم را از ورطه ناامیدی نجات داد.

عارف ضمن آرزوی موفقیت برای آیت‌الله رئیسی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: از رئیس جدید قوه قضائیه انتظار داریم که مبارزه با فساد را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد و در مسیر بازگشت اعتماد از درست رفته مردم، ثابت‌قدم باشد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید نسبت به پیشبرد سیاست‌های ضد فساد، متعهد باشند، افزود: در این راه هیچ مصلحتی بالاتر از مبارزه با رانت و فساد نیست و همچنین در برنامه‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم بحث مبارزه با فساد و بازآفرینی اعتماد عمومی، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه توجه به زندگی و معیشت مردم هم یکی از مسائل بسیار مهم است، گفت: متأسفانه سیاست‌های نادرست و ناکارآمدی در نظام اداری کشور، تأثیری بسیار بیشتر از تحریم‌ها بر اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است و کاهش رشد اقتصادی کشور، صرفاً حاصل تحریم‌ها نیست بلکه به دنبال سیاستگذاری‌های غلط و عدم استفاده از ظرفیت نخبگان به وجود آمده است.

عارف تأکید کرد: در صورتی که اصلاح ساختار اقتصادی کشور مورد توجه مدیران و سیاستمداران قرار نگیرد، حتی با رفع تحریم‌ها هم نمی‌توانیم بحران‌های اقتصادی و تنگناهای معیشتی مردم را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: ما باید ضعف مدیریتی و سیاستگذاری بخصوص در حوزه‌های اقتصادی را بپذیریم و در جهت اصلاح ساختارها و کنار گذاشتن مدیران منفعت‌طلب و بی‌انگیزه، گام برداریم و از مدیران توانمند و باانگیزه حمایت جدی شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از کارکرد اصلی خود خارج شده و صرفاً به رعایت ظاهر آن اکتفا می‌شود، افزود: از رئیس‌جمهور می‌خواهم که برای خروج از بحران مدیریتی در کشور، از جوانان باتجربه و موفق استفاده شود و به وزرای خود تذکر دهد که رفع تکلیف با به‌کارگیری عده کمی از جوانان آن هم بدون توجه به تجارب آنان، جفا به مدیریت کشور است.

عارف با بیان اینکه توجه به همبستگی ملی و مشارکت همه جریانات درون نظام در مدیریت، یکی از رویکردهای اصلی برای گذر از این شرایط سخت تاریخی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و متحدانش است، اظهار داشت: در اوج مشکلات بین‌المللی و تنگناهای اقتصادی، امید و سرمایه اجتماعی مردم و همبستگی مدیران می‌تواند شرایط سخت را سهل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم امسال باید به صورت جدی‌تر در راستای اصلاح ساختار اقتصادی، ایجاد همبستگی ملی و بازآفرینی سرمایه اجتماعی و مبارزه با فقر و فساد، فارغ از مواضع حزبی و سیاسی گام بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول