اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی هفت تیر منتشر شد

«ویژه نامه تاریخ شفاهی هفت تیر» با محوریت خاطرات مسئولان وقت، اعضای حزب جمهوری اسلامی و بازماندگان حادثه انفجار رخ داده در این حزب منتشر شد.

ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی هفت تیر منتشر شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در آستانه سالروز حادثه هفتم تیر ماه 1360 و شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران امام، ویژه‌نامه «تاریخ‌شفاهی هفت تیر» توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

ویژه‌نامه «تاریخ‌شفاهی هفت تیر» با محوریت خاطرات مسئولان وقت، اعضای حزب جمهوی و بازماندگان حادثه انفجار دفتر مرکزی این حزب، به بررسی ابعاد مختلف انفجار هفتم تیر می‌پردازد.
روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از حادثه هفت تیر 1360 از جمله خاطرات این ویژه‌نامه است. خاطراتی از آیت‌الله مهدوی‌کنی، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام‌ محمدتقی فلسفی، سردار حاج احمد قدیریان، حجت‌الاسلام دعاگو، سردار شهید حسین همدانی، محمدرضا اعتمادیان، سید احمد زرهانی و ... از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه است.

همچنین روایت‌های بازماندگان حادثه حزب جمهوری اسلامی، جزئیاتی از مراسم تشییع پیکر شهدا و گزارشاتی از بازتاب‌های رسانه‌ای حادثه هفتم تیر فصل مشبعی از این ویژه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ساعت ۲۰:۳۰ هفتم تیر ۱۳۶۰ جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه تهران با موضوع جلسه تورم و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که توسط یک عامل نفوذی انفجار قوی در این دفتر رخ داد و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) عاملیت آنرا بر عهده گرفت. 

به دنبال سقوط بنی صدر و با حمایت‌های وی بود که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) تشکیلات خود را گسترش داد و رسماً به فعالیت‌های تروریستی و اقدامات براندازی دست زد. در رأس اهداف تروریستی منافقین، انفجار در حزب جمهوری اسلامی بود که منجر به شهادت دبیرکل حزب آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران رده اول انقلاب شد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول