اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اولویت تبلیغات اسلامی جهت‌دهی فرهنگی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب گفت: امور اجرایی در روند برنامه‌ریزی تبلیغات اسلامی نباید ما را از اجرای برنامه‌های فرهنگی غافل کند.

 اولویت تبلیغات اسلامی جهت‌دهی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی بعدازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری اسلامی بر افکار و اندیشه‌ها به‌ویژه در ‌دوره‌ای که رسانه‌ها تلاش زیادی برای جهت‌دهی به افکار اقشار مختلف مردم دارند، بسیار ارزشمند است.

 وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با گام‌های بلندی که در مسیر تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی جامعه برداشته، سرمایه‌ای سترگ در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می ‌رود و گرامیداشت سالگرد تاسیس این نهاد مقدس، در حقیقت تکریم مبلغان، مجاهدان عرصه تبلیغ دین و فضیلت‌هایی است که در سایه اسلام به مردم ایران، عزت بخشیده است.

 صادقی سازمان تبلیغات اسلامی را مولود انقلاب برشمرد و تاکید کرد: این نهاد که در سال 1360 به فرمان امام خمینی(ره) و با هدف اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و تبیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی تاسیس شد، باید مانند گذشته انقلابی بیندیشد و عمل کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب  با اشاره به فعالیت مبلغان در مناسبت‌های مذهبی گفت: از مهمترین وظایف تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف مذهبی به نقاط مختلف شهری و روستایی است و این رویکرد به صورت مستمر و مداوم در تمام طول سال دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی داراب با 35 موسسه و خانه قرآنی در عرصه نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم فعالیت می‌کند و برگزاری مستمر جلسات روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم بخشی از فعالیت این موسسه‌ها است.

صادقی ضمن برشمردن سرفصل‌های اصلی تبلیغات اسلامی با رویکرد محتواسازی اظهار داشت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر تبلیغات دینی با رویکرد مردمی، زمینه‌سازی جهت حضور نیروهای متدین و تأسیس تشکل‌های دینی، احیاء و اشاعه معارف و فرهنگ تشیع از راه‌های ممکن با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی بخشی از فعالیتهایی سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب گفت: شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، بررسی در تبلیغات و تهاجم فرهنگی دشمنان، مطالعات راهبردی و بررسی کاربردی در جهت نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان، طراحی برنامه‌های تبلیغی نوین و اصلاح روشهای سنتی در تبلیغات دینی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب با رویکرد معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب نیز از جمله اقدامات این سازمان در راستای اعتلای فرهنگ دینی است.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول