اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزوده شدن 3370 تخت به ظرفیت بیمارستان‌های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزوده شدن سه هزار و 370 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان فارس خبر داد.


افزوده شدن 3370 تخت به ظرفیت بیمارستان‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی بهادر با تشریح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز  اظهارداشت: هم اینک بیش از 240 طرح عمرانی در حوزه های درمانی، بهداشتی، پژوهشی و رفاهی در حال اجراست که مهمترین آنها توسعه و ساخت همزمان 19 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس است که از این تعداد چهار بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور رفع کمبودهای موجود در تخت های بیمارستانی ساخت کلان بیمارستان نمازی 2 با نام «محمد رسول الله(ص)» با ظرفیت یک هزار و 216 تخت خواب و بیمارستان 700 تخت خوابی صدیقه طاهره (س) که عملیات اجرایی آن از 3 سال پیش شروع و پیگیری مسوولان دانشگاه به ادامه آن سرعت بخشیده است.

بهادر با اشاره به اینکه ساخت کلان بیمارستان نمازی(2) با مصوبه هیات دولت و شورای اقتصاد به عنوان یکی از طرح های مهم کشوری به شمار می‌رود افزود: برای انجام این مهم در حال تامین سرمایه گذار خارجی در قالب قرارداد EPCF هستیم.

این مقام مسوول به ساخت دو بیمارستان تخصصی اعصاب و روان و عمومی با مجموع 563 تخت در محل ورودی شهر صدرا اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با پیگیری های انجام شده ساخت دو بیمارستان عمومی 313 تخت خوابی خاتم و 250 تخت خوابی اعصاب و روان که مراحل طراحی و ساخت آن ابتدا به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده بود، ولی با توجه به توقف روند اجرایی آن در این سال ها در نهایت به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت واگذار و در اولویت ساخت قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون پروژه ساخت بیمارستان خاتم 27 درصد و بیمارستان اعصاب و روان 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 بهادر با بیان اینکه در راستای گسترش عدالت در سلامت بیش از دو هزار تخت بیمارستانی طی 10 سال گذشته ایجاد شده است، افتتاح بیمارستان های شهید رجایی، آنکولوژی امیر، سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع)، پیوند اعضای ابوعلی سینا و توسعه بیمارستان های مادر و کودک شوشتری، اعصاب و روان استاد محرری و ابن سینا به همراه توزیع بی سابقه بیش از دو هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در پنج سال گذشته در استان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش مسوولان دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: برای فراهم سازی بستر درمان در شهرهای استان، هم اینک تعداد 15 بیمارستان و مرکز درمانی در شهرستان های مختلف استان به صورت همزمان در حال ساخت هستند که با بهره برداری از این پروژه ها نیز تعداد 891 تخت به ظرفیت تخت های استان فارس در بخش درمان افزوده می شود.

وی اضافه کرد: این بیمارستان ها در شهرها و مناطقی شامل آباده طشک(توسعه از 10 به 32 تخت)، ارسنجان(64 تخت)، دژکرد اقلید(10 تخت)، خرم بید(توسعه از 10 به 32 تخت)، فورگ(10 تخت)، داراب(160 تخت)، مصیری(64 تخت)، فیروزآباد(افزایش 51 تخت به ظرفیت موجود)، قیروکارزین(افزایش 32 تخت به ظرفیت موجود)، بالاده(10 تخت)، لامرد(124 تخت)، مرودشت(160 تخت)، سیدان(10 تخت)، گله دار(32 تخت) و نی ریز(120 تخت) در حال ساخت است.

بهادر یادآور شد: هم اکنون مطالعات لازم برای ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید دکتر فقیهی در شهر شیراز، در دست اقدام است که در صورت مساعدت دستگاه های اجرایی استان و تامین زمین مناسب، این پروژه نیز شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول