اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز برداشت برنج از مردادماه در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به زمان آغاز برداشت برنج در استان گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب در استان گیلان، برداشت برنج در شالیزارهای استان گیلان از اوایل مردادماه آغاز می‌شود.

آغاز برداشت برنج از مردادماه در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجین شالیزارها باعث کاهش مصرف آب در شالیزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از بهترین روش برای کاهش مصرف آب در شالیزار، انجام وجین است که ۱۵ روز بعد از نشا انجام می‌شود و شالیکاران با دست علف‌های هرز را از بوته‌های برنج دور می‌کنند.

وی با اشاره به زمان آغاز برداشت برنج در استان گیلان گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب در استان گیلان، برداشت برنج در شالیزارهای استان گیلان از اوایل مردادماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به انواع برنج‌های کاشته شده در شالیزارهای گیلان افزود: برنج‌های هاشمی، صدری، علی کاظمی، طارم، دم‌سیاه و حسن سرائی از بهترین برنج‌های کاشته شده در استان است که برداشت برنج در ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به‌صورت ماشینی انجام می‌شود.

درجانی با اذعان به اینکه کاشت برنج یکی از کارهای سخت در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: کاشت برنج در کشور دارای سختی‌های بسیار زیادی است که‌ باید موردتوجه قرار گیرد که با تلاش شالیکاران، سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در شالیزارهای استان گیلان برداشت می‌شود.  

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول