اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دانش‌آموزان برای «مریخ‌نورد 2020» اسم انتخاب می‌کنند

ناسا از تمام دانش‌‌‌آموزان سال اول ابتدایی تا پایان متوسطه دعوت کرده تا برای مریخ‌نورد جدید این آژانس یک اسم انتخاب کنند.

دانش‌آموزان برای «مریخ‌نورد 2020» اسم انتخاب می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا از تمام دانش‌‌‌آموزان سال اول ابتدایی تا پایان متوسطه دعوت کرده تا برای مریخ‌نورد جدید این آژانس یک اسم انتخاب کنند. 

مریخ‌نورد جدید آژانس هوانوردی آمریکا در اوایل این ماه با نصب شدن چرخ‌هایش مراحل تکمیلی را پشت سر می‌گذارد و آماده ارسال به فضا می‌شود. 

ناسا که هنوز نامی برای این فضاپیمای جدید انتخاب نکرده تصمیم دارد در یک مسابقه به نام «Name the Rover» از دانش‌‌آموزان سراسر آمریکا دعوت کرده تا نامی برای آن انتخاب کنند؛ این مسابقه پاییز امسال برگزار می‌شود.

این مسابقه بخشی از تلاش دائمی ناسا برای جذب عموم مردم در ماموریت مریخ است؛ در این مأموریت ناسا به دنبال نشانه‌هایی از زندگی، مشخص کردن شرایط آب و هوا، زمین‌شناسی سیاره سرخ و راه یافتن به اکتشافات انسانی است. 

در مریخ‌نورد 2020، 23 دوربین نصب شده که می‌تواند با ارائه تصاویر رنگی ناسا را به اهداف خود نزدیک‌تر کند؛ این مریخ‌نورد قرار است سال آینده به فضا ارسال شود.

ناسا همچنین اعلام کرده، افرادی که می‌خواهند یک قدم بیشتر از انتخاب اسم جلو روند، می‌توانند در کمپین «ارسال نام شما» این آژانس شرکت کنند؛ نام و نام خانوادگی افراد به یک تراشه چسبیده و به فضا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول