اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمترین کودک کار و آزار کودکان در شهر اولین‌هاست

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز دارای افتخارات زیادی از قبیل بدون گدا بودن و شهر بدون معتاد متجاهر است، گفت: کمترین کودک کار و کودک آزاری در شهر اولین‌ها است.

کمترین کودک کار و آزار کودکان در شهر اولین‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در سومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سالن جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای گذشته همایش‌های متفاوتی در موضوعات کودک، اعتیاد و مصرف مواد مخدر در سنین کمتر را داشتیم.

وی با بیان اینکه تبریز دارای افتخارات زیادی از قبیل بدون گدا بودن و شهر بدون معتاد متجاهر است، افزود: با کمال خوشحالی باید گفت که خیلی از آسیب‌های اجتماعی نرخ پایینی در استان دارد که در حدود 1.2 درصد است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باور، ایمان و اعتقادات مردم منجر شده تا آذربایجان‌شرقی یک استان پیشرفته باشد، قدمت و پیشینه کهن تبریز نیز دلیل دیگری بر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: در خیابان‌های شهر تبریز کودک کار زیادی نخواهید دید  و الحمدالله کودک آزاری نرخ بسیار پایینی در استان دارد.

پورمحمدی ادامه داد: معتقدیم در جامعه ما در ارتباط با حقوق و تکالیف کارهای جامانده‌ای است که در تعریف امروز جامعه مدنی زمانی سواد اولویت بود و در دهه‌های بعدی استفاده از رایانه نشان از باسوادی بود ولی اکنون مبنای مدنیت یک جامعه آشنایی با حقوق و تکالیف است.

وی متذکر شد: در آشنایی با حقوق و تکالیف به شاخص مطلوب دست نیافته‌ایم و کار زیادی در این خصوص داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش و جلسات همفکری برای آشنایی با حقوق و تکالیف بسیار مهم است، تصریح کرد: تربیت نقش مهمی برای آشنایی با حقوق و تکالیف دارد که باید از زمان کودکی آغاز شود.
 

 نقش خانواده و مدرسه در تربیت کودک کمرنگ شده است

وی با بیان اینکه نقش خانواده و مدرسه در تربیت کودک کمرنگ شده است، افزود: متاسفانه فضای مجازی نقش پررنگ‌تری در تربیت کودک دارد و اگر بی‌دقتی شود قطعاً فرزندان خود را از لحاظ تربیتی از دست خواهیم داد.

پورمحمدی ابراز کرد: باید در مقوله نهاد خانواده به تربیت‌پذیری از جنین مادر توجه کرد و اجازه ندهیم تا نظام استکباری نهاد خانواده جامعه را مورد هدف خود قرار دهد.

وی اذعان داشت: توجه به خانواده از عنفوان کودکی نقش بسیار مهمی در یک جامعه خوب و مطلوب دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول