اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

واکنش دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره به تحریم رهبر معظم انقلاب

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در واکنش به اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام رهبر معظم انقلاب در فهرست تحریم‌ها این اقدام را ناشی از درماندگی ترامپ خواند و عنوان کرد: «خورشید با فوت خاموش نمی‌شود.»

واکنش دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره به تحریم رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران و قرار دادن نام مقام معظم رهبری در فهرست تحریم‌های جدید، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در صفحه توئیترش اعلام کرد: «ترامپ درمانده از تحریم‌های همه جانبه علیه ایران، این بار در یک اقدام غیرقانونی و ضد عرف و موازین بین‌المللی، امام خامنه‌ای رهبر عالی ایران را در فهرست تحریم قرار دارد. خورشید با فوت خاموش نمی‌شود. و قوله تعالی: یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون.»

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه سوم تیر ماه با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام و در جمع خبرنگاران این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

 

 

دقایقی بعد از امضای فرمان اجرایی ترامپ، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت تحریم‌های تازه، «میلیاردها دلار» از دارایی‌های ایران را مسدود می‌کند و افزود: «خزانه‌داری به هدف قرار دادن فعال رهبران ارشد و بخش‌های مالی که این فعالیت‌های شرارت‌بار را تداوم می بخشند، ادامه می‌دهد.» (اینجا بخوانید)

به گفته منوشین، آمریکا دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.علاوه بر این، فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه پاسداران، سرداران «عباس غلامشاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

به گفته منوشین، واشنگتن همچنین قصد دارد این هفته «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز تحریم کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای در مورد این تحریم‌ها، نیروی دریایی سپاه پاسداران را به تلاش برای مسدود کردن تنگه هرمز متهم کرده است. این بیانیه همچنین دلیل تحریم فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران را هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی اعلام کرده است. در بیانیه خزانه‌داری آمریکا، دلیل تحریم سردار پاکپور هم حضور نیروی زمینی سپاه پاسداران در سوریه عنوان شده است.

 

 

به گزارش فارس، این اقدام با واکنش سید عباس موسوی (+) سخنگوی وزارت خارجه نیز روبرو شد و وی در توئیترش نوشت: ««تحریم بی حاصل ⁧ رهبری ایران⁩ و نیز فرمانده ⁧دیپلماسی⁩ کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ⁧ترامپ⁩ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است. تیم_بی⁩» 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول