اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انتقاد فرمانده انتظامی گنبدکاووس از فقدان مکان کافی برای نگهداری معتادان متجاهر

فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اگر مکان مناسبی برای نکهداری معتادان متجاهر در شهرستان وجود داشته باشد ظرف یک هفته کل شهر را پاکسازی می کنیم.

انتقاد فرمانده انتظامی گنبدکاووس از فقدان مکان کافی برای نگهداری معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمود علیفر صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر نباید در حد شعار و چند جلسه باقی بماند و باید همه دستگاه‌ها در کنار هم برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی کنند، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی با تمام وجود و با افتخار برای سالم‌سازی جامعه در برابر سوداگران مرگ و افرادی که سلامتی جوانان ما را به خطر می‌اندازند، ایستادگی می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از کم شدن فعالیت مرکز ماده 16 در گنبدکاووس، افزود: متاسفانه به بهانه‌های مختلفی از جمله عدم تخصیص بودجه بسیاری از فعالیت‌های حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کمرنگ می‌شود که البته در برخی از موارد باید به مدیران حق داد اما همت عالی و عزم جزم همه ما در کنار هم می‌تواند بر این موضوع هم فائق آید.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از فقدان فضایی برای نگهداری معتادان متجاهر در سطح شهرستان به اندازه لازم، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید حتی معتادان متجاهر نیز مجرم شناخته نشده و نمی توان آنها را به غیر از مراکز نگهداری و درمان موسسات دولتی و خصوصی نگه داشت و با توجه به کمبود فضا به سرعت بسیاری از این افراد مجددا به سطح شهر بر می‌گردند.

علیفر با تاکید بر اینکه اگر محل نگهداری مناسب برای معتادان متجاهر در سطح شهر وجود داشته باشد ظرف کمتر از یک هفته کل شهر را پاکسازی خواهیم کرد، ادامه داد: متاسفانه بودجه و مکان مناسبی برای این امر اختصاص نیافته و مردم گمان می کنند این نیروی انتظامی است که با قاطعیت با معتادان متجاهر برخورد نمی کند در حالیکه به دلیل فقدان مکان مناسب این افراد بعد از دستگیری مجددا به خیابان‌ها بر می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه ما تا آخرین قطره خونمان برای با جان فشانی برای مبارزه با مواد مخدر در صحنه هستیم، تصریح کرد: امیدواریم مردم عزیز نیز همچون همیشه ما را در این امر یاری کرده و در کنار ما باشند.

* دستگیری 513 معتاد متجاهر در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس از اجرای 28 مرحله پاکسازی و کشف 40 کیلیوگرم مواد مخدر در گنبدکاووس در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

علیفر اظهار کرد: نیروی انتظامی با قدرت و اقتدار برای مبارزه جدی و عملی با مواد مخدر در صحه است و در این مسیر با افتخار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه کشفیات نیروی انتظامی در سال 1397 بالغ بر 243 کیلوگرم بوده است، افزود: این آمار در سال قبل از آن 161کیلوگرم بوده است که نشان‌دهنده 51 درصد رشد کشفیات در سال 1397 بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حوزه دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در سال 97 حدود 866 نفر بوده که نسبت به سال قبل از آن که یک‌هزار و چهار نفر بوده است کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در بخش دستگیری معتادان متجاهر نیز در سال 1397 تعداد 877 نفر و در سال قبل از آن 898 نفر بوده است.

علیفر از انهدام چهار باند مواد مخدر و کشف دو قبضه صلاح در سال 1397 در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و تاکید کرد: در حوزه پیشگیری نیز 93 جلسه آموزشی و آگاه‌سازی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده که بخشی از آنها در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها بوده است.

وی در تشریح آمار کشفیات و عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس در سه ماهه نخست سال جاری نیز، تصریح کرد: در این مدت 40 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و تعداد 266 نفر معتاد متجاهر و 247 نفر خرده‌فروش نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه 35 نفر در سه ماهه گذشته به کمپ‌های نگهداری و درمان معرفی شده‌اند، ادامه داد: ترکیب سنی این افراد نیز به این شکل بوده که تعداد افراد زیر 20 سال هفت نفر، بین 20 تا 30 سال 184 نفر، بین 30 تا 40 سال 186 نفر، بین 40 تا 50 سال 117 نفر و بالاتر از 50 سال 19 نفر در میان دستگیرشدگان حضور دارند.

علیفر از اجرای 28 مرحله پاکسازی در سه ماهه نخست سال جاری در گنبدکاووس خبر داد و گفت: 14 مرحله طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان، 6 مرحله پاکسازی حاشیه مدارس و مراکز آموزشی، هفت مرحله طرح کنترل راه‌های مواصلاتی و یک مرحله طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها از جمله این طرح‌ها بوده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول