اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منوشین: ناراحتی ایرانی‌ها از تحریم‌ نشان‌دهنده تأثیر آن است

وزیر خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه مدعی شد «ناراحتی» مقام‌های ایران از تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه تهران نشان‌دهنده اثرگذار بودن این تحریم‌ها است.

منوشین: ناراحتی ایرانی‌ها از تحریم‌ نشان‌دهنده تأثیر آن است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه ادعا کرد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ثمر داده‌اند. او مدعی شد ناراحتی ایران از تحریم‌ها اثرگذار بودن آنها را نشان می‌دهد. 

او در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «فکر می‌کنم می‌دانید، ما کماکان شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌ایم. هفته جاری، رئیس‌جمهور فرمان اجرایی جدیدی امضا کرد که به خزانه‌داری اختیارات گسترده‌تری برای تحریم دفتر رهبر عالی ایران و دارایی‌های تحت تملک آنها می‌دهد و ما به اجرای تحریم‌های موجود خودمان ادامه خواهیم داد.»

اشاره منوشین به تحریم‌هایی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری اعلام کرد. این تحریم‌ها دارایی‌های ادعایی نهادهای مرتبط با بیت رهبر معظم انقلاب در آمریکا را مسدود می‌کند. 

با آنکه مقام‌های دولت آمریکا ادعا می‌کنند این تحریم‌ها اثرات شدید اقتصادی در پی خواهد داشت، مقام‌های سابق خزانه‌داری این کشور روز گذشته در گفت‌وگو با نیویورکر تأکید کردند اقدام ترامپ بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمادین دارد تا واقعی.  

«الیزابت روزنبرگ»، کارشناس سابق مسائل تحریمی در وزارت خزانه‌داری آمریکا به نیویورکر  گفت: «تبلیغات زیادی درباره آن انجام شده، اما معنای چندانی از نظر اقتصادی ندارند. بعید است آنها اثرات خسارت‌بار چندانی عیه ایران داشته باشند. آنها در قلمرو اقدامات نمادین قرار می‌گیرند.»

منوشین پس از بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران اثرگذار بوده‌اند گفت: «رئیس‌جمهور از یک طرف تمایل به گفت‌وگو [با ایران] دارد و جنگ نمی‌خواهد، اما از طرف دیگر مصمم به حراست از منافع آمریکا و متحدانش در منطقه است.»

وی به سوال مجری برنامه که پس از اشاره به تحریم ۸۵ درصد از اقتصاد ایران توسط آمریکا گفته بود به نظر می‌رسد حربه‌های واشنگتن علیه ایران رو به اتمام است، اینطور پاسخ داد: «من اصلاً اینطور فکر نمی‌کنم. این تحریم‌ها الان ۸۵ درصد هستند، ما آنها را تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد.»

در حالی که دونالد ترامپ قبلاً اعتراف کرده هدف تحریم‌ها اثرگذاشتن بر معیشت مردم ایران است وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد که دولت آمریکا مشکلی با مردم ایران ندارد و فعالیت‌های بشردوستانه مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند.

وی گفت: «ما اجازه فعالیت‌های بشردوستانه را خواهیم دید؛ یکبار دیگر تأکید می‌کنم مسئله ما با مردم ایران نیست. مشکل ما با رفتار بد حکومت این کشور است.»

ادعای منوشین در حالی مطرح‌شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان وقوع زلزله کرمانشاه در بیانیه‌های مکرر درباره نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا هنگام کمک‌رسانی به قربانیان هشدار می‌داد. 

در همان زمان، گزارش‌های متعددی درباره اخلال تحریم‌های آمریکا در کمک‌رسانی‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان منتشر می‌شد. در یک مورد، به عنوان مثال گزارش شد فیسبوک ۲۰۰ هزار دلار کمک‌های مالی فعالان فضای مجازی برای خانواده‌های قربانیان زلزله کرمانشاه را از بیم تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده است.  

وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به اظهارات مقام‌های ایران که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده‌اند گفت: «این به معنی آن است که آنها (تحریم‌ها) اثرگذار هستند. اینکه آنها اینقدر از این تحریم‌ها ناراحت هستند در حکم اعتراف به اثرگذار بودن انها است.»

وی در پایان سخنانش یک بار دیگر تأکید کرد که هدف تحریم‌ها مردم ایران نیستند: «باز هم می‌خواهم خیلی روشن بگویم مشکل ما با مردم ایران نیست. مشکل ما این است که رفتارهای بسیار بدی از سوی حکومت ایران وجود دارند. آنها از تروریسم حمایت می‌کنند، در منطقه نا امنیتی ایجاد می‌کنند، منافع شریکات و متحدان ما را به خطر می‌اندازند. ما این را تحمل نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول