اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نام‌نویسی ۳۳۰۰ نفر در دوره «اسلام ناب» بسیج دانشجویی

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور گفت: ۳۳۰۰ نفر در چهارمین دوره معرفتی و تشکیلاتی اسلام ناب بسیج دانشجویی نام‌نویسی کردند.

نام‌نویسی ۳۳۰۰ نفر در دوره «اسلام ناب» بسیج دانشجویی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛  ۳۳۰۰ نفر در چهارمین دوره معرفتی و تشکیلاتی اسلام ناب بسیج دانشجویی نام‌نویسی کردند.

سیدمحمدکاظم منظورالاجداد معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور با اعام این خبر گفت: این دوره تشکیلاتی توسط سازمان بسیج دانشجویی، حوزه علمیه و علمیه نهضت برای دانشجویان تمام تشکل‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و با توجه به اتمام ثبت‌نام تا کنون دو هزار و ۱۰۰ نفر از خواهران و یک هزار و ۲۰۰ نفر هم از برادران در این دوره ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام کنندگان از همه استان‌های کشور هستند، بیان کرد: استان‌های تهران و فارس در صدر مشارکت هستند، همچنین از شهرستان‌های مختلف و تشکل‌های مختلف در دوره اسلام ناب ثبت‌نام کرده‌اند.

منظورالاجداد تاکید کرد: بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان چندین دانشگاه به‌صورت تشکلی در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور افزود: امسال از دانشجویان خارجی مقیم ایران نیز ثبت‌نام به‌عمل آمد و دانشجویان عراقی مقیم ایران شرکت‌کنندگان ویژه این طرح هستند که نزدیک به ۱۵۰ نفر در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند.

منظورالاجداد تصریح کرد: امسال برای چندمین بار بخش بین‌المللی دوره برپا شده است و دوره هم کاملاً به زبان عربی تدریس می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی ادامه داد: سعی شده موارد و مباحثی که برای دانشجویان عراقی تدوین می‌شود، جداگانه با اقتضائات فرهنگی خود دوستان عراقی در نظر گرفته شده است.

وی درباره محتوای آموزشی بخش عربی این دوره تصریح کرد: مکاتب امامین انقلاب با در نظر گرفتن اندیشه آیت‌الله صدر در جزئی از محتوای آموزشی تدارک دیده شده بخش عربی است؛ با بهره‌گیری از اندیشه آیت‌الله صدر فضای فرهنگی عراق دقیق‌تر در نظر گرفته شده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در کنار بخش دانشجویان این دوره، بخش ویژه طلاب نیز تدارک دیده شده است و دلیل اینکه برگزاری دوره برای طلاب در کنار دانشجویان دیده شده، ناظر به  منطق پیام امام خمینی(ره) است که بسیج دانشجو و طلبه را به عنوان یک یک واحد دیده اند از این جهت ما در دوره اسلام ناب را علاوه بر دوره دانشجویی، دوره طلبگی هم برگزار می‌کنیم.

منظورالاجداد عنوان کرد: دوره آموزشی و تشکیلاتی اسلام ناب برای ۵۵۰ دانشجوی برادر و ۲۵۰ دانشجوی خواهر برگزار خواهد شد؛ از این سه هزار نفر ثبت‌نام کننده، از خواهران یک آزمون گرفته خواهد شد و برای انتخاب برادران هم امسال ثبت‌نامی‌ها به دو صورت ثبت‌نام تشکیلاتی و آزاد وجود داشت که اولویت انتخاب، ثبت‌نام‌های تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: برای دانشجویان خارجی عرب‌زبان دیگر نیز برنامه ویژه‌ای داریم؛ در آینده به دنبال توسعه این طرح هستیم تا سایر دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان یمنی و سایر دانشجویان مسلمان بتوانند در دوره اسلام ناب شرکت کنند؛ در چهارمین دوره بر شرکت دانشجویان عراقی تمرکز شده و تولید محتوای مناسب با این دانشجویان انجام شده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی درباره تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارجی گفت: دوره‌هایی نیز در طول سال برای دانشجویان خارجی دیگر تدوین و طراحی کرده‌ایم. حجم زیادی از دوره محتوایی، تولید محتوا و اندیشه محتوایی برای دانشجویان و طلاب تدارک دیده شده است. با توجه به برگزاری چند ساله این دوره‌ها، محتوای سال‌های گذشته نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

منظورالاجداد اظهار کرد: برای خواهران نیز محتوای تخصصی تدوین شده است؛ سرفصل‌هایی نظیر زن در نگاه امامین انقلاب و نمونه بانوی انقلابی از محتوای ویژه خواهران در دوره اسلام ناب است که این محتواها در کنار آموزش‌های عمومی به خواهران عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: امسال برای دانشجویان علوم پزشکی محتوای ویژه‌ای با سرفصل‌های جداگانه‌ای طراحی کرده‌ایم؛ این دوره برای دانشجویان علوم پزشکی برای اولین بار است که برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول