اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شرکت ۵هزار دانش‌آموز بسیجی آذربایجان شرقی در طرح سازندگی هجرت

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح هجرت از مجموعه طرح‌های دانش‌آموزی بسیج سازندگی از اول تیرماه جاری آغاز شده و ۵هزار دانش‌آموز بسیجی در این طرح شرکت می‌کنند.

شرکت ۵هزار دانش‌آموز بسیجی آذربایجان شرقی در طرح سازندگی هجرت

وحید فرشباف رشیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طرح اردوهای هجرت دانش‌آموزی در زمینه مرمت، بازسازی و بهسازی مدارس در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از این ۵ هزار دانش‌آموز بسیجی یک‌هزار نفر در اردوهای هفت روزه هجرت و بقیه در اردوهای ۱۰روزه شرکت می‌کنند.

فرشباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح دانش‌آموزی "یاوران ولایت" ادامه داد: در این  طرح ۴۰۰ نفر از خواهران و ۴۰۰ نفر از برادران شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد:طرح یاوران ولایت خواهران دو روز پیش به اتمام رسیده و طرح برادران امروز ششم تیرماه افتتاح می‌شود.

این طرح در بین دانش‌آموزان متوسطه دوم و به مدت پنج روز در اردوگاه الغدیر  برگزار می‌گردد.

بنا به گفته وی، این طرح به منظور توانمندسازی، مهارت افزایی، بصیرت افزایی و آشنایی دانش‌آموزان با کار تشکیلاتی برگزار می‌شود.

طرح " شهید بهنام محمدی" یکی دیگر از طرح‌های بسیج دانش‌آموزی است که فرشباف در مورد این طرح گفت: طرح شهید بهنام محمدی در ۱۷۷ مدرسه استان آذربایجان‌شرقی در طول سال تحصیلی انجام می‌گیرد و در سه ماهه فصل تابستان نیز در قالب اردوهای یک روزه، چهارروزه ، کوهپیمایی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و علمی صورت می‌گیرد.

در این طرح از هر مدرسه حداقل ۴۰دانش‌آموز شرکت می‌کند.این طرح با هدف اتصال سه رکن تربیتی یعنی مسجد، مدرسه و منزل انجام می‌پذیرد.

فرشباف، از طرح دیگری به نام طرح "شهید احمدی روشن"  سخن گفت و افزود: این طرح ویژه دانش‌آموزان ممتاز و نخبگان علمی بوده و در مدارس تبریز، اهر و جلفا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول