اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت «مجمع علمای مسلمان» در لبنان از ایران و رهبری مقابل ترامپ

مجمع علمای مسلمان با تأکید بر لزوم مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطینی، اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه رهبری جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و آن را توهین‌آمیز خواند.

حمایت «مجمع علمای مسلمان» در لبنان از ایران و رهبری مقابل ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه «مجمع علمای مسلمان» در لبنان، اعلام کرد، نشست اقتصادی بحرین در خصوص طرح آمریکا برای فلسطین، که به بهانه ادعایی شکوفایی اقتصادی فلسطین و در واقع از بین بردن حقوق آن، برگزار شد، به هدف خود نرسید.

این مجمع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست، «مرده متولد شد. لذا زمانی که [آمریکا و رژیم صهیونیستی] نتوانستند یک نفر از مردم فلسطین را برای مشارکت در این توطئه، با خود همراه کنند، تلاش دارند که مقدار پول‌ها را افزایش دهند».

پایگاه خبری «العهد» به نقل از این مجمع گزارش داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی فراموش کرده‌اند که «این ملت قهرمان، آرمان خود را به خاطر یک مُشت دلار نخواهند فروخت و به جهاد ادامه خواهند داد [تا خاک کشور خود را] آزاد کنند».

در این بیانیه از رهبران فلسطینی خواسته شد که نشست فراگیری برگزار کنند تا قواعد رویارویی را برای آینده و بر اساس قاعده عدم بازگشت به توافقات پیشین و اعلام بطلان آن تعیین کنند.

مجمع علمای مسلمان در لبنان، همچنین تأکید کرد که سران فلسطین باید ازسرگیری مبارزه مسلحانه را به عنوان تنها راه احقاق حقوق خود، لغو به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و فعال‌سازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کنند.

در این بیانیه همچنین از «ملت قهرمان بحرین» قدردانی شد؛ «ملتی که ثابت کرد که حاکمان ظالم آن، نماینده اراده آنان نیستند، بلکه آنان (حکام بحرین) ابزارهایی برای طرح صهیونیستی-آمریکایی و پیشگامان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند».

مجمع علمای مسلمان در ادامه درباره اقدام نسنجیده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در لیست تحریم، تأکید کرد که این اقدام، «توهین به همه مسلمانان جهان است. این مسئله تأکید می‌کند که وی (ترامپ) احمقی است که نمی‌داند چگونه با ملت ایران رفتار کند؛ [ملتی] که خوار نمی‌شود».

این مجمع تصریح کرد که این اقدام ترامپ «تبعاتی دارد که نخواهد توانست آن را تاب بیاورد؛ بویژه اینکه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صبر ایران حدی دارد. لذا وی باید مراقب رفتار خود باشد و عقلای آمریکا وی را از [انجام] چنین رفتارهایی بازدارند».

در پایان این بیانیه، ضمن قدردانی از موضع واحد لبنان درباره عدم مشارکت در نشست بحرین، تأکید شد که این موضع دسته‌جمعی از اجماع ملت لبنان بر سر رد این توطئه حکایت دارد.

نشست بحرین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری در منامه و با مشارکت برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه برگزار شد. مسئولان آمریکایی و صهیونیستی مدعی شدند که هدف از این نشست کمک به اقتصاد مردم فلسطین است، ولی در واقع هدف اصلی، از بین بردن مسئله فلسطین است.

«جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در روند سازش خاورمیانه در افتتاحیه این نشست مدعی شد که «تمام آن چیزی که در تلاش برای آن هستیم صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است».

هزاران نفر از فلسطینیان روز گذشته در خیابان‌های شهر غزه به دعوت هیأت عالی «راهپیمایی بازگشت و پایان محاصره» به خیابان‌ها آمدند و علیه نشست «منامه» شعار دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول