اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

چاپ اسکناس بزرگترین فاجعه برای کشور است

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: چاپ اسکناس بزرگترین فاجعه برای کشور است چرا که تورم وحشتناکی را رقم می زند.

چاپ اسکناس بزرگترین فاجعه برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، محمود بهمنی، نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرایط اوراق عرضه در کشور بررسی شده است، گفت: چاپ اسکناس بزرگترین فاجعه برای کشور است چرا که تورم وحشتناکی را رقم می زند؛ با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی و عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این ضرب المثل که «دَخلَت نیست خَرجَت آهسته تَر کُن» بیان کرد: قبل عید زمان نوشتن بودجه فروش دو میلیون و 610 هزار بشکه نفت وجود داشت که البته احتیاط صورت گرفت و بودجه بر اساس یک و نیم بشکه نفت نوشته شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همه مسؤولان استانی در بطن قضیه هستند و اطلاعات کلی از شرایط اقتصادی کشور دارند، افزود: باید در نظر داشته باشیم که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی درآمد کشور کاهش یافته است و باید توقعات خود را از دولت کمتر کنیم.

بهمنی با اشاره به اینکه اصلاحیه بودجه فارغ از وابستگی های نفتی است، اضافه کرد: هرچقدر که نفت بیشتری به فروش برسد درآمد دولت نیز افزایش خواهد یافت؛ سرریز درآمدها به صندوق توسعه واریز خواهد شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین اگر با کمبود بودجه مواجه شویم در قدم ابتدایی از صندوق توسعه ملی برداشت خواهیم کرد و اگر باز هم با کمبود بودجه مواجه شویم مجبوریم علیرغم میل باطنی از اوراق خزانه برداشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسری 138 هزار میلیارد تومانی باید جبران شود، تصریح کرد: با هدف جبران کسری بودجه استان ها باید همکاری لازم را داشته باشند؛ استان البرز در قیاس با سایر استان ها اقدامات علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

بهمنی با اشاره به اینکه پنج درصد از بودجه برای حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: وقوع سیل در ابتدای سال 35 میلیارد تومان خسارت به بار آورد که باید جبران شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه ها باید به صورت قطره چکانی اجرا شوند، گفت: با نگاهی کوتاه درک می کنیم 20 سال رها کردن یک پروژه چقدر آسیب مالی برای کشور داشته است.

وی در پایان به فصل راهیان نور اشاره کرد و افزود: انتظار می رود مسؤولان امر برای این امر مهم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست بودجه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/پ/1102/س/3/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول