اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزییات رأی اولیه سلب عضویت عضو شورای شهر خوانسار

فرماندار خوانسار گفت: حکم سلب عضویت به شورای شهر خوانسار ابلاغ شده است و مراحل قانونی كماكان ادامه خواهد داشت.

جزییات رأی اولیه سلب عضویت عضو شورای شهر خوانسار

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، در پی خبری مبنی بر سلب عضویت یکی از اعضای شورای شهر خوانسار، برای واکاوی و صحت و سقم موضوع  با فرماندار و این عضو شورای شهر خوانسار مصاحبه‌ای انجام شد که در ادامه خبر می‌خوانید.

منصور کمالی فرماندار خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوانسار با اشاره سلب عضویت یکی از اعضای شورای شهر خوانسار اظهار کرد: پیرو شکایت برخی دستگاه‌های دولتی، معتمدین و مردم شهر خوانسار از یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تخلف از قانون و انحراف از وظایف شوراها پرونده وی جهت رسیدگی به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان ارسال شد.

فرماندار خوانسار افزود: پس از پیگیری و بررسی هیأت حل اختلاف استان طبق اظهارت شاکیان که در پرونده مطرح شده بود این هیأت به استناد بند ۶ ماده 92 قانون شوراها با قاطعیت و ۴ رأی از چهار نفر حاضر برای احقاق حقوق شاکیان رأی مبنی بر سلب عضویت وی صادر کرد.

وی گفت: حکم سلب عضویت به شورای شهر خوانسار ابلاغ شده است و مراحل قانونی کماکان ادامه خواهد داشت.

کمالی اضافه کرد: رأی مطابق قانون و مستندات در پرونده موجود است که  عضو شورا می‌تواند تا بیست روز پس از ابلاغ به رأی صادره اعتراض و قابل بررسی در هیأت حل اختلاف مرکزی خواهد بود.

رأی به ناحق صدر شده است

کتایون نادری با اشاره به صدور حکم سلب عضویت وی از شورای شهر، اظهار کرد:  طبق احضاریه شورای حل اختلاف استان مبنی بر پاسخگویی به شکایت مندرجه در پرونده روز یکم تیرماه در شورای حل اختلاف استان احضار شدم.

عضو شورای شهر خوانسار افزود: شکایات مطروحه در پرونده مبنی بر انتشار نظرات و انتقادات مردمی در کانال تلگرامی خودم و شکایات رسیده از سوی مردم بود که در وقت نامحدودی که تعیین شده بود پاسخ دادم.

وی گفت: روز پنجم تیرماه ابلاغیه از سوی شورای حل اختلاف استان طبق بند شش ماده 92 قانون شوراها مبنی بر سلب عضویت از ادامه خدمت در شورای شهر که در کمال ناباوری و به ناحق این حکم  صادر شده بود به دستم رسید.

نادری تصریح کرد: آیا به دلیل بازی‌های سیاسی و تکمیل پازل حزب و گروهی باید به آبروی یک شخص آن هم نماینده بانوان در شورای شهر لطمه بزنند؟

عضو شورای شهر خوانسار گفت: اعضای شورای حل اختلاف استان علت سلب عضویت را برای بنده و مردم شفافیت سازی کنند، آیا انتشار نظرات و مشکلات مردم از وضعیت نابسامانی‌ها و انتقاد از مسؤولان در فضای مجازی و در کانال تلگرامی باید موجب صدور سلب عضویت عضو شورای شهر شود؟

وی اذعان کرد: هیچ‌گونه پرونده قضایی ندارم آیا به دلیل انتشار نظرات مردمی در کانال تلگرامی شخصی خودم در فضای مجازی قانون باید حکم سلب عضویت صادر کند؟

نادری خواستار شد: استاندار اصفهان که یکی از اعضای شورای حل اختلاف شوراها است باید موضوع سلب عضویت را برای مردم شفاف‌سازی کند! با استناد به کدام ماده قانونی حکم صادر کرده است؟

عضو شورای شهر خوانسار گفت: در دوره پنجم شوراهای شهر با رأی 3 هزار و 500 نفر از مردم عضو شورای شهر شدم، چرا هیأت حل اختلاف استان فرصت برای دفاع را  بسیار محدود تعیین کرده بود؟

شورای حل اختلاف به اتفاق آرا این حکم را صادر کرده است

سید جواد ابطحی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد: حکم صادره در خصوص کتایون نادری بر اساس گزارش‌های متعدد از سوی مردم و شکایت فرماندار خوانسار و با اتکا به مستندات موجود صادر شده است.

عضو مجلس در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان اصفهان در ادامه افزود: شورا با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسید که وجود ایشان در شورای شهر، موجب تشنج در شهر خواهد شد و به استناد بند 6 ماده 92 قانون شوراها، رأی به سلب عضویت وی داد.

وی خاطرنشان کرد: این رأی به اتفاق آرا صادر شده ولی با این حال، ایشان حق دارد که به دیوان عدالت اداری در خصوص این حکم اعتراض کند.

انتهای پیام/63071/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول