اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پلیس مکلف به بازداشت سگ‌گردان است

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان گفت: سگ‌گردانی جرم است و پلیس مکلف است به محض رویت سگ گردان وی را بازداشت و سگ را تحویل شهرداری دهد.

پلیس مکلف به بازداشت سگ‌گردان است

مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره حمایت دادستانی گرگان از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: قانون تمام مقامات از جمله مقامات قضایی را مکلف کرده که از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند.

وی ادامه داد: هر کسی که در قالب این قانون ارائه تذکر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهد از این حمایت‌های قانونی برخوردار خواهد بود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر است و در روزهای اخیر ما جلسه‌ای را با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار و انتقاد کردیم مبلغان دینی ما بجای تمرکز در اماکن مذهبی و مساجد بین مردم بیایند و آن خیمه‌های معرفت و حضور بین جوانان را در اماکنی همانند تفرجگاه‌ها همانند ناهارخوران و النگدره برگزار کنند.

سلیمانی بیان کرد: این حضور به صورت عملی امر به معروف و نهی از منکر است زیرا فردی که زمینه اعمال خلاف عرف و شرع را دارد به احترام حضور روحانیون و حتی به احترام افراد دیگر سعی می‌کند بر رفتار خود دقت بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی است که تجمیعی از دستگاه‌ها باید برای آن اقدامات ایجابی را در دستور کار انجام دهند و اقدامات سلبی باید برای کسانی باشد که به صورت سازمان یافته و یا برای عناد نسبت به ارزش‌های دینی، اخلاقی و قانونی رژه تبلیغی را انجام می‌دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه یکی از انتقادات ما به دستگاه‌های فرهنگی این است که اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ملموس نیست و به طور عمومی اقدامات ویترینی شده است.

سلیمانی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در میدان حاضر شده و با آسیب دیدگان حوزه عفاف و حجاب برخورد داشته و با راهنمایی و ارشاد و ایجاد روابط نزدیک این عزیزان رها به مسیر درست هدایت و راهنمایی کنند.

وی در خصوص موضوع سگ گردانی که در ماه‌های اخیر در گرگان نیز به شدت دیده می‌شود، تصریح کرد: دستور قضایی صادر شده سگ گردانی جرم محسوب می‌شود و ضابطان قضایی مکلفند فرد را بازداشت و سگ را تحویل شهرداری دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان گفت: جرم این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی است و بر این اساس حتی اگر شهروندان سگ‌گردانی را مشاهده کردند به ماموران اطلاع داده تا بلافاصله برخورد قانونی با این فرد انجام شود.

سلیمانی بیان کرد: متاسفانه برخی اوقات دیده شده سگ‌گردانی سگ‌های شکاری در معابر عمومی انجام می‌شود که می‌تواند مصداق اخلال در نظم عمومی باشد و این هم جرم محسوب می‌شود و برخورد قانونی با آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول