اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلایه از حذف ارز دولتی برای چادر مشکی

امام جمعه بندرترکمن گفت: یکی از دو وصیت مهم شهیدان حجاب است اما دولت برای کارهای غیرضروری اعم از موبایل، مربا، موز، غذای گرانقیمت مخصوص سگ و گربه از ارز دولتی استفاده می‎کند اما برای چادر ارز را قطع کرده است!

گلایه از حذف ارز دولتی برای چادر مشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) و با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه دو اقدام زیبای ارتباط با شخص رئیس قوه قضاییه در فضای مجازی و تشدید برخورد با قضات و کارکنان و اخلالگران اقتصادی را انجام دادند که جای قدردانی دارد.

وی به صدور حکم قطعی برای 251 اخلالگر اقتصادی و صدور حکم انفصال خدمت برای 60 قاضی متخلف اشاره کرد و افزود: در واقع این اقدام تصفیه قوه قضاییه است و اقدام زیبایی است و همان تحولی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

امام جمعه بندرترکمن با قدردانی از دادستان مرکز استان گلستان برای دستور به نیروهای ضابط و گشت رضویون در حمایت از امر به معروف و نهی از منکر برای مبارزه با بدحجابی و سگ‎گردانی یادآور شد: دادستان و رئیس دادگستری، نیروی انتظامی و سپاه و بسیج بندرترکمن اقدامات خوبی را در این راستا در دستور کار قرار دادند.

منصوری به FATF اشاره و اذعان کرد: شهید همت فرمود هر زمان که در منطقه جنگی گم شدید، ببینید دشمن کجا را می‎کوبد همان جا جبهه خودی است، وزیر امور خارجه آمریکا در خردادماه 1398 اعلام کرد ایران فوری و بدون حق شرط باید لوایح FATF را تصویب کند، وزیر خزانه‎داری آمریکا هم اعلام کرد که باید FATF را امضا کنند تا نتوانند تحریم‎ها را دور بزنند از آن طرف رئیس جمهور کشورمان هم عنوان می‎کند برای ایجاد تحول در اقتصاد کشورمان باید FATF را امضاء کنیم.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهو به کدام طرف حرکت می‎کنند، آیا آنطور که شهید همت فرمودند ایشان مسیر را اشتباه نمی‎روند؟ مقام معظم رهبری در تیرماه 1397 به دولت فرمودند گره زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری اعم از برجام، FATF و ... که خارج از اختیار کشورمان است خلاف منافع کشور است.

امام جمعه بندرترکمن ابراز کرد: ضروری است رئیس جمهور کشورمان به فرامین مقام معظم رهبری و بزرگان کشورمان بیشتر توجه کنند.

حذف ارز دولتی برای چادر مشکی آب به آسیاب دشمن ریختن است

منصوری به استفاده از ارز 4 هزار و 200 تومانی برای کالاهای غیرضروری اشاره کرد و متذکر شد: براساس گزارشات هفت شرکت دخانیاتی که برخی از آنها خارجی هستند 69 میلیون دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی از دولت گرفتند، این سؤال مطرح می‎شود که آیا امروز ضرورت مردم معیشت است یا سیگار؟!

وی تأکید کرد: از عجایب یک کشور و دولت اسلامی که با خون ده‎ها هزار شهید به ثمر نشسته است و یکی از دو وصیت مهم شهیدان حجاب است اما دولت برای کارهای غیرضروری اعم از موبایل، مربا، موز، غذای گرانقیمت مخصوص سگ و گربه از ارز دولتی استفاده می‎کند اما برای چادر ارز را قطع کرده است!

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: آیا این اقدام برخلاف منویات امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری و تبعیت از همان خواسته دشمن  نیست؟ یکی از عناصر اصلی آمریکایی ضداسلام می‎گوید برای سرنگونی ایران باید چادر را از سر زنان برداشت آیا اقدام دولت در عدم اختصاص ارز دولتی به چادر ریختن آب در آسیاب دشمن نیست؟

منصوری به اعتراض نماینده اراک برای ورود 4 هزار دستگاه واگن از خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که مقام معظم رهبری در سال‎های اخیر به‎ویژه امسال به تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور تأکید کردند آیا واردات 4 هزار واگن موجب تعطیلی کارخانه واگن‎سازی اراک نمی‎شود؟ آیا این کار به اشتغال ضربه نمی‎زند؟ این اقدامات بی‎توجهی‎هایی است که  صورت می‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مجلس و دلسوزان نظام بارها فریاد زدند که در وزارت نفت افراد نفوذی وارد شدند اما متأسفانه برخی توجه نکردند و هفته گذشته مدیر مالی وزارت نفت با 25 میلیون دلار قصد فرار از ایران را داشت که دستگیر شده است و اخیراً زن 30 ساله‎ای در وزارت نفت ورود پیدا کرده و با 16 نفر از مدیران بزرگ نفتی ارتباط برقرار کرده و به دلیل نفوذی که داشته قراردادهایی بر علیه نظام بستند.

امام جمعه بندرترکمن در ادامه به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مسؤولان دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: فرامین معظم‎له در این دیدار چند محور داشت که یک مورد آن انتظار تحول در قوه قضاییه بوده است.

منصوری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند برای رسیدن به یک تاصول مشخصی برای رسیدن به اسلام و قرآن باید شیوه‎های مؤثر و نو ابداع کرد، نقدهای گذشته را جبران کرد، تحول بدون برنامه امکان دارد و باید کاری کنیم که بعد از گذشت یک مدت کاملاً احساس شود که قوه قضاییه دچار تحول شود.

وی افزود: معظم‎له همچنین در این دیدار فرمودند ملت ایران به معنای واقعی به عزت، عظمت و اقتداری از خود نشان داد و این مربوط به 40 سال تلاش است، اینکه خبرگزاری‎های خارجی می‎گویند ایران را نمی‎توان به زانو در آورد ناشی از 40 سال حرکت ملت ایران است.

امام جمعه بندرترکمن یادآور شد: همانطور که معظم‎له فرمودند ملت ایران در همه تحریم‎های ظالمانه مظلوم واقع شد ولکن ضعیف نیست مقتدر است و با قدرت و اقتدار خود را به همه مقاصدی که ترسیم کرده خواهند رساند، بخش اصلی قوت و قدرت ملت ایران به خاطر اعتماد به حمایت الهی است

منصوری متذکر شد: اگر اعتماد ما به خداوند باشد خداوند هم کمک می‎کند و نشانه آن مدت 40 ساله انقلاب است که با توطئه‎های گوناگون اعم از فتنه، نفوذ، جنگ و امثال آن بر علیه ما اقدام کردند اما ملت ایران مانند کوه ایستاد و امروز  آمریکا نتوانست از راه فشار به مقاصد خود دست یابد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند که مذاکره یک فریب است بر سر آنچه که دشمن می‎خواهد، یعنی اسلحه دست ملت ایران است و دشمن جرئت نمی‎کند جلو بیاید لذا می‎گوید آن اسلحه را بر زمین بگذارید.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول